Met de iBook naar de VS - Wat voor extra's heb ik nodig?

Ik vertrek vrijdag op vakantie naar de VS (o.a. bezoek aan de AppleStore NY, Jaguar kopen). Ik neem m'n iBook (dual USB) mee, zodat ik direct foto's kan opslaan, impressies opschrijven en zo.

Nu vraag ik me af, kan ik gewoon een wereldstekker meenemen en de iBook daarmee in een Amerikaans stopcontact steken, of heb ik ook een transformator nodig? De iBook heeft z'n eigen transformator, maar transformeert die Amerikaanse stroom net zo makkelijk als Nederlandse?

Whymme

Op de stroom vraag kan ik je niet antwoorden, maar ik heb nog wel een andere tip voor. Vergeet de aankoopbon niet mee te nemen...!!! Je hebt anders kans dat je bij terugkeer in Nederland invoerrechten moet betalen, omdat je wat hun betreft die iBook ook in de Verenigde Staten had kunnen kopen. 't overkwam mij eens na een reis naar Azie, gelukkig had ik wel de aankoopbon bij me.

normaal gezien ben je af met een adapter.mac werkt zowel op 110 als 220 volt.

Zoals digitalguru al zei, in de VS werken ze met 110 V. en Hier met 220/230V. De transformator die bij mijn PowerBook zat, is geschikt voor 100V. -  240V. en 50 - 60 Hz. Ik heb hem dus zonder problemen in bijvoorbeeld Brazilië kunnen gebruiken (ze hebben daar ook 110V.). Maar dit staat waarschijnlijk op een stickertje op de adaptor. Het enige dat je nodig zult hebben is een stekkeradaptor omdat de vorm van de stekker (wat je in de muur stopt) anders is. Ze hebben daar platte pinnen in plaats van ronde. Als die Wereldadaptor dat doet, zit je goed.

Leuke reis. Houd je ons een beetje op de hoogte? :wink:

[quote:post_uid0="tiny"]Leuke reis. Houd je ons een beetje op de hoogte? ;-)[/quote:post_uid0] Bedankt voor de tips. Hm, aankoopbon.. moeilijk. Dat ding is al meer dan een jaar oud, en ik ben mestal niet zo zuinig op mijn spullen. Ik zal de douane eens bellen en kijken hoe dat  werkt.

Als jullie op de hoogte willen blijven, check dan (vanaf volgende week) homepage.mac.com/whymme/trip. Ik heb wat gefröbeld en heb uiteindelijk een website gemaakt waar ik een dagboek bij kan houden.

Whymme

Aha die belgishe azerty keyboards hebben dus nog een voordeel, de douane kan moeilijk zeggen dat je een azerty in amerika kocht  :D

hahaaha idd AZERTY...

keb die van mij 2 weken door Afrika meegezeult voor de foto's en het dagboek… geen probleem met de stroom en de douane… die kenyanen vonden het wel toffie om hunzelf te zien op een schermpje… 2 weken 1150 foto's… ai…

mk