met de ps2 online.....help! angst zweet slaat uit!

hej ik heb ff een vraagje: we hebben thuis 2 mac's draadloos aan ons base station hangen(een clamshell/een imac g4). er is geen net werk tussen bij de computers(de een is mac os9.2 de ander de laatste X, we weten eigenlijk niet hoe dat moet.... ik weet het same on us:wink:)

nu mijn vraag is ik heb ook een ps2 en wil daar graag mee online.
dit dacht ik te gaan doen door een kabeltje(ik weet niet hoe dat kabeltje heet… :sealed: ) van uit het base station naar de ps2 onder de tv te doen(diet is een klein stukje,maar dat maak geloof ik niet uit…)

nu wil ik graag weten of dit veilig kan zonder dat ik daar mee het internet voor de andere 2 macs verknoei.

Hallo,

Wij hebben ook meedere Mac’s en een playstation op een Airport aangesloten.
Op dit moment heb ik het als volgt aangesloten:
Twee macs draadloos , en de playstation met een ethernet kabel verbonden met een van die twee macs.

In jouw geval zou het de OSX Mac moeten zijn , en deze Mac de internet verbinding laten delen !!

Je playstation handmatig een wat hoger IP adres geven !

Sony heeft trouwens prima helpdesk als het niet mocht lukken ! :):slight_smile:

Succes

bedankt voor je antwoord wintendo, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken...want:

onze imac met osx staat in ons tuinhuisje(schrik niet we hebben egt geen grote tuin/huis, maar onze vorige bewoners heb er een heeel groote tuin huis in gezet:in verhouwding met de tuin :wink: )

wel zit er achter in het base station (die wel in het huis staat) een ethernet ingang waar mee het wel lukte om onze g3 imac op aan te sluiten. kan dit ik hier ook de ps2 op aan sluiten zonder [u:bd39b125cd]internet storing te krijgen?[/u:bd39b125cd]

geen probleem , als je maar een wat hoger ip adres toekent ! Even kijken naar de ip adressen van je macs en daar een stukje boven gaan zitten Mag natuurlijk niet gelijk aan een van de macs zijn.......

Succes 8)

ok, heel erg bedankt ik ga de netwerk adapter in huis halen en het probeeren :D

ps. welke games speel jij online? 8)

MOH Risung sun & Harware Arena.....

Cu there :smiley:

bale dat ik geen van bij de games heb :cry:

heb nu alleen nog maar socom 2 met online mogelijkheden(wat heel erg vet is!)

maar volgens mij krijgje hardware arena er bij(bij de ps2 netwerk adapter).
dus wie weet meeten we daar nog wel eens :wink:

jeej!

k’ben online!!!

(meet you all there! As winston nl)

gr
winston