met een accespoint op draadloos internet?

Ik wil graag met mijn imacje internetten. Deze imac staat boven en ik mag geen kabel trekken van mijn moeder. Dat heeft ook geen zin want ik ga ook zo weer verhuizen. Nou heb ik nog een linksys accespoint (wap11) liggen en vroeg mij af of ik daarmee het draadloos internet op kan bij ons. We hebben al een draadloose router van Thomson, een speedtouch en met de pc zitten wij al op het internet. Het moet eigenlijk niet zo moeilijk zijn om met mijn imacje ook te internetten maar is dat mogelijk met de accespoint die ik nog heb liggen? Maar mijn accespoint heeft geen usb maar gewoon een netwerkaansluiting. Ik geloof dat als je een accespoint in een bepaalde mode instelde dat het dan gewoon werkte. Usb is erg lastig heb ik gemerkt, er zijn amper wifi usb stickjes die mac ondersteunen!

Ik zag laatst er een van sitecom waarop de doos stond dat hij zou moeten werken met mac maar toen ik dat voor de zekerheid checkte op hun site bleek dat een drukfout! :x

Zou iemand mij (op weg) kunnen helpen?

hallo,

ik heb er niet veel verstand van maar linksys is niet makkelijk in omgang met andere wireless accespoints.
Ik heb het ook een keer geprobeert, maar lukte niet.
Dit kan zijn omdat ik niet goed weet hoe en wat qua ip nummers enzo.

groeten joost

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=890952#890952]*klik*[/url]

het kan :wink:

bedankt, nu alleen even kijken waar je die stick kan kopen. Maar is het met mijn accespoint niet mogelijk?

Zeg die usb stick van sitecom is toevallig in de aanbieding bij de Dynabyte! Ik was daar ook gaan kijken en ip die doos stond dat het niet werkte! Maar ja op de site staat de driver te downloaden. Erg mooi! Het gekke is dat toen ik een paar dagen geleden op hun site keek de driver nog niet stond en er stond dat het niet ondersteund werd door mac ondanks dat op de doos stond!

Ik heb in een andere topic deze lijst gevonden. http://home.earthlink.net/~metaphyzx/Wireless.htm Daar staat dat linksys gewoon ondersteund word zonder dat je drivers nodig zou hebben omdat het ethernet is. Hoe stel ik dat dan in?