Met G4 op internet vanaf PC-server doormiddel van HUB

Kan geen contact krijgen op mijn MAC op het ADSL netwerk via een HUB die aangesloten zit aan een PC.

Het ADSL modem zit aangesloten op een PC-computer (win 98). Vanaf deze PC gaat er een ethernet-kabel naar een HUB. Vanaf deze HUB gaan er twee ethernet-kabels naar een andere PC en een Apple Macintosh computer. De PC die aan deze HUB aangesloten zit, kan zonder problemen het internet opkomen.

Wat moet ik doen om via mijn Apple G4 in contact te komen (als het mogelijk is van PC naar MAC) met het netwerk zodat ik ook het internet op kan?

De kabel is aangesloten (deze is gekocht bij de Praxis, hoop dat een goede kabel is). Regelpanelen “Appletalk” staat op “ethernet”, bij “Huidige zone:” staat “< geen zones beschikbaar >”, kan dit kwaad?

Bij Regelpanelen “TCP/IP” is ingesteld “ethernet” en “Configureer Via DHCP-server”. Zijn er verder nog dingen die gedaan moeten worden? Zoals ik het nu heb gedaan krijg ik steeds geen internet WEL zie ik de adressen verschijnen in Regelpanelen “TCP/IP” menu.

Ik gebruik een twisted-pair kabel (er staat 2 pairs op de kabel), dit is dus niet goed!? Mijn "TCP/IP" instellingen staan op "Ethernet" en via "DHCP" en er verschijnen wel IP-adres, Subnet-masker en Router-adres nummers. Dus er is contact toch?

De stekker van de kabel heeft 4 koperen stripjes die contact maken. Is dit goed? En hoe schakel ik die proxy uit in Explorer?