Met iBook G4 in sluimerstand ... opgelost

Sinds een paar dagen, als ik mijn iBook G4 laat sluimeren, gebeuren er vreemde dingen. Als het lichtje aan de voorkant weer dimt, gaat het apple teken op de deksel even oplichten en tegelijkertijd probeert (denk ik, want er komt een hoorbaar "draai" geluid) de harde schijf even te draaien. Dit herhaalt zich iedere keer dat het lichtje aan de voorkant aan en uit gaat.

Ik heb volgens mij niets aan de systeem instellingen aangepast. Iemand ideeen? Sluiting kapot? Kortsluiting in de klep?

Nog nooit gehad met mijn g4 ibookje. maar zet je em in sluimerstand of doe je gewoon de klep dicht zodat ie gaat sluimeren?. dat zou denk ik verklaren of de sluiting niet goed is.

Het maakt geen verschil uit of ik het klepje dicht doe of via "sleep" laat sluimeren. Ik heb ook het vermoeden dat er iets met de sluiting niet in orde is, hoewel het goed dicht zit.

Misschien ergens iets vuils tussen ofzow..

Mijn iBook G4 bleef ook een keertje aan staan toen ik hem dicht had, maar bleek dat ie vast was gelopen...

Het draaiende geluid is alleen te horen als de netvoeding aangesloten is. AppleCare gebeld maar omdat de iBook meer dan 90 dagen oud is, willen ze geen eens antwoord geven, tenzij ik 47 euro wil betalen. Lekker makkelijk verdiend :(

Bel gewoon met machouse (stonehouse) misschien wille die wel antwoord geven...

Het raadsel is opgelost. De toetsenbord was iets los waardoor de scherm er tegenaan leunde. Toetsenbord weer losgemaakt en goed teruggezet en ... weg geluid.

Bedankt voor jullie reacties. :smiley: