Met meerdere acccounts werken aan 1 bestand?

Vroeger had ik op mijn Mac een account, en mijn collega een account met zijn naam op zijn mac. Omdat wij dikwijls met dezelfde bestanden moesten werken, heb ik van een derde Mac een server gemaakt, waarop we allebei inloggen. Maar op een gegeven moment kon ik bestanden die hij had aangemaakt niet meer openen (en andersom) omdat ik niet de juiste "acces privileges" had. Toen heb ik op alle computers een account aangemaakt met dezelfde naam, en was het probleem opgelost. Maar ik wil nu weer voor iedereen een persoonlijke account aanmaken.

Hoe stel ik de privileges van een bepaalde map in, zodat iedereen de bestanden in die map kan inzien en bewerken, zonder dat dat problemen oplevert voor andere gebruikers?

Je hebt op mac os x een gezamelijke map (Gebuikers/Gemeenschappelijk), ik weet niet of je met os x op je 'server' werkt, maar in deze map moet iedereen er bij kunnen. Op mac os 9.x heb je alleen specifieke rechten in je eigen map, op de rest heeft iedereen rechten overal...

Op de server staat nu 10.2.

Dus als ik documenten wil delen, moet ik die in de publieke map op de server zetten? Klinkt ook wel logisch trouwens.

Thanx