met mijn IPad naar het buitenland

Ik ben op het punt om een IPad met 3G te kopen. Mijn vraag is echter is het mogelijk om een prepaid kaart te kopen in het buitenland om daar ook op het internet te gaan. Heeft iemand ervaring met landen zoals Italië, Spanje en Servië ?

Je hebt geen simlock, dus kunt feitelijk elke willekeurige prepaid datakaart kopen voor je iPad.

Ik ben van België en bestaat er een prepaid datakaart voor IPad ?

Ook in België bestaan prepaid datakaarten. Voor in de iPad met 3G die je op het punt staat te kopen, kun je een zgn mini-sim kaartje kopen bij iedere provider in ieder land. Zijn alleen geldig in het land waar je dat prepaid-kaartje koopt. Kost ±€ 14 per week. Ik heb goede ervaring in Spanje, provider Movistar. Wel langzaam, maar voldoende om te mailen.

Ik weet niet waar je verblijft, maar ik kom haast nergens meer (m.u.v. Noord-Korea afgelopen april) waar er geen Wifi te vinden is. Is het niet in het hotel / camping, dan is het wel ergens bij een café of iets dergelijks. Als je voor zaken gaat, lijkt me dat je in een hotel verblijft en daar dus kan mailen. Als je op vakantie gaat, neem ik aan dat je wel even een paar uur zonder internet kan leven, dat je even wacht totdat je op een plek bent waar je wel internet hebt;)!

Maverick, Ik was 2 maanden in de Spaanse Pyreneeën en heb niet één keer een vrije WiFi-verbinding kunnen vinden. Dan is een (langzame) sim-prepaid-kaart een prima uitkomst. Grappig was wel dat de Movistar provider-winkel in Jaca het begrip "prepaid" niet kende. Was nogal een toer om dat uit te leggen. M.a.w. er bestaan nog "binnenlanden" in Europa waar de voorzieningen minder zijn, en men minder de talen spreekt dan hier in Nederland!
En op al die plaatsen die jij noemt waar je wèl WiFi zou kunnen krijgen kom ik niet. Ik zwerf vanwege mijn beroep in de buurt van kleine dorpjes.

Maar is jouw geval niet een uitzondering? Als ik de TS zijn verhaal begrijp reist hij af en aan tussen gebied (van Spanje tot Servië). Dan is er toch wel ergens een hotspot te vinden? Ik bedoel, het lijkt mij ingewikkelder om, inderdaad, aan iemand uit te leggen wat prepaid simkaart is voor internet dan ergens gratis internet te vinden.
Mijn moeder kon op 9/10 campings in Zuid-Italië gewoon internetten, met gemixte resultaten, maar Skypen ging eigenlijk altijd goed. En zij fietste ook nog eens. Die ervaring heb ik overigens ook, door heel Europa, Noord-Amerika en Azië heen.
En anders heb je toch even geen internet;)? Lijkt me allemaal erg veel geld en tijd kosten voor iets wat eigenlijk altijd gratis kan...

Ik ben het helemaal met je eens met "..toch even geen internet". Maar het was mij om bepaalde redenen dit keer het bedrag wel waard om 1 à 2 keer in de week even de krant(en) op te halen en de mails te lezen. Overigens vallen ook de campings (municipal) in Frankrijk tegen met de WiFi's. Slechts één op de twaalf keer, op de weg heen en terug naar Spanje, bestond die mogelijkheid.
Tip: iedere McDonnalds heeft een vrije WiFi, waar ook ter wereld (tenmiste, als je het leuk vindt om daar te zitten te midden van schrokkende mensen).