Met moeite JPG plaatjes tonen

Beste maccers,

Het overkomt me regelmatig dat ik voor .jpg bestanden alleen maar vraagtekens zie, ik heb al allerlei oplossingen geprobeerd maar mijn trukkendoos is leeg.

B.v. het volgende topic over het onderwerp, dat ik gevonden heb op het forum, toont bij mij alleen maar vraaagtekens.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=2081&highlight=jpg+plaatjes

Weet iemand een oplossing ?

Ik gebruik een Imac 1,25 mhz 512 Mb geheugen panther 10.3.4 en Safari
(ook geen beeld bij andere browsers)

Peppie

Dat topic is meer dan anderhalf jaar oud. Ik denk niet dat iRuben zijn afbeeldingen nog ergens online heeft staan, dus dat zou meteen die vraagtekens verklaren. Ik zie ze ook.

Hmmm... nooit eerder opgevallen, maar bij mij eveneens allemaal vraagtekentjes. Misschien toch een foute instelling bij het genereren van die jpg's of inderdaad een dooie link. Verder heb ik nooit problemen, en zeker niet als ik ze zelf maak....

Beste MadSven

Ook als ik ze zelf maak gaat het goed op de Mac, maar als ik dan upload om in het smoelenboek van de sportvereniging op te nemen gaat het fout, als ik dan de site bekijk zie ik allen maar een vraagteken in een blauw vlakje.

Ook lees ik dergelijke probleemgevallen wel eens in met voorvertoning en vervolgens exporteer ik ze naar een jpeg file, ook schijnt er verschil te zijn met hoofdletters en kleine letters in de extensie.
maar dit is ook weer niet consequent.
Met andere woorden ik begrijp het niet meer, iemand anders wel?

Peppie

Ja, dan ziet 'ie de link niet, met andere woorden: er is geen jpg. Als er wel een jpg is, of een ander soort bestand dat de browsr niet kent, krijg je geen vraagtekentje, maar een gebroken icoontje (of is/was dit alleen bij explorer?)

Bij je voorbeeld zie ik ook vraagtekens, volgens mij is er nicks mis met je jpg of je browser.

In die topic van iRuben gaat het om dooie links, die foto's staan er gewoon niet. In andere gevallen zal het dan wel om type-fouten gaan.

Òf:

Misschien vergezocht, maar ik heb ooit vergelijkbare problemen gehad. Wanadoo kon niet goed omgaan met verschillende sites, waaronder apple, idisk en mac.com. Zie hier. Misschien heb je er wat aan.
[update] je hebt niks aan die link. het is destijds opgelost maar blijkbaar staat de oplossing niet in de link. ik zal nog eens zoeken[/update]

Als je op een site die vraagtekens ziet, open dan je activity venster in Safari. (ALT-appeltje-A)

Dan zie je meteen dat de 3 plaatjes van iRuben op een niet bestaande host staan (can’t find host zegt ie bij mij in hetr rood). Het heeft dus niets te maken met je eigen computer, maar de host waar die plaatjes om stonden is niet bereikbaar.

Als je zelf ergens plaatjes upload en het lukt niet dan kan het aan duizend dingen liggen. Als je naar plaatjes wil verwijzen op een website of in een forum zal je moeten zorgen dat je de URL’s goed hebt, en inderdaad ook let op hoofd- en kleine letters.