met p'book in GB en geen internet :-(

Mensen, ik ben met m'n Powerbook altijd draadloos. Tijdje terug was ik in Manilla en log zo in op een 'pc-netwerk'. Nu zit in bij vrienden in Engeland en de Powerbook geeft aan of ik 'erop' wil: hij herkent het draadloze netwerk met 'naam en toenaam'. Als ik daar een'ja' op geef zegt tie dat het hem niet lukt.... :-( Andere pc's en laptops werken in dit huis wel. En ik maar opscheppen: O, als ik bij jullie kom, don't worry. Mijn Mac herkent het draadloze netwerk direct....;-) Dus niet. Hebben jullie enig idee? Uiterarad heb ik de configuaraties er overheen laten gaan en permissie hersteld etc, maar geen resultaat.... :(

Groeten,

Paul

staat het netwerk op dhcp of op vaste ip-adressen? en heb je dns-gegevens ingevuld?

Waarschijnlijk moeten ze in de router (of airport) je MAC-adres even toevoegen... dan geeft ie je toegang tot 't netwerk.... zo gepiept

MAC- adres kun je vinden in je systeem info bij uitgebreid… onder netwerk… succes!

Als de router op dhcp staat is dat volgens mij niet eens nodig?!

ik had hetzelfde toen in men iMacje installeerde. Laptop kon draadloos online, en 2 andere pc's bekabeld, maar de mac niet. Gebeld naar apple en die lieten me verschillende dingen doen waarvan enkel het laatste werkte, router resetten, daarna ging het als een fluitje. Maar ik kan me voorstellen dat het resetten in jouw geval niet echt een oplossing is. Kijk anders eens of er mac filtering op de router opstaat en zet jouw mac adress erbij. Of als de router de ip adressen uitdeelt kan je ook even kijken of de range groot genoeg is. Kan zijn dat de range maar 5 ip's bedraagt en die allemaal volzet zijn, kan je makkelijk aanpassen.

Is het netwerk beveiligd, anders moe tje nog een WEP key invoeren..

Dank, dank! Opgelost. Inderdaad ze hadden bepaalde mac-addresses toegwezen op hun wireless netwerkje, maar hadden dat uitbesteedt- wisten het dus niet. Ik heb m'n powerbook eraan toe kunnen voegen en zit nu heerlijk op het netwerk.

Dank voor de tips.

Paul

[quote:7feec414ec="Paul"]En ik maar opscheppen: O, als ik bij jullie kom, don't worry. Mijn Mac herkent het draadloze netwerk direct....[/quote:7feec414ec] Dan heb je toch niets verkeerds gezegd? Als je zo op een beveiligd netwerk kon komen dan zou iedere wifi-zoekende-freak wel een appeltje in zijn auto hebben...

In Engeland moet je toch links surfen? :wink:

heb ik geprobeerd, maar dat lukte niet... vandaar dat ik er middendoor ging