Met welk progje kan ik mn avi's full screen bekijken?

Heb een vraagje ivm avi files, momenteel bekijk ik de filmpjes met quicktime, maar heb dan nog altijd een kader (van quicktime) rond men beeld, bestaat er een programma waarbij je deze kader niet hebt, en dus een volledig video beeld krijgt, en de bovenste en onderste rand gewoon zwart is?

Thanx for the info
Denief

Dat kan met [url=http://www.MPlayerHQ.hu/homepage/]MPlayer OSX[/url] Dat is een Movieplayer origineel voor Linux, nu ook gemaakt voor OSX. Met dit progje kun je je movies fullscreen bekijken. Ook voor DivX, avi, Mpeg, Quicktime, Mov etc. :mrgreen: [/url]

als je Quiktime player gebruikt en op appeltje toets en f toets druk gaat de player naar full screen te minste bij mij

Die Apple F lukt bij mij toch niet hoor, is dit mschn enkel beschikbaar in de pro-versie? Zijn er nog andere oplossingen?

Thanx in advance
Denief

Appel-f werkt inderdaad alleen maar in de pro-versie. Ik raad je ook mplayer aan, is freeware en ondersteunt meer videoformaten dan quicktime.

het klopt ik heb de pro sorry

Mocht mplayer toch niet lukken dan is VLC ook een goed programma om te proberen...!

Bedankt mannen, die vlc lijkt vlot te werken, zelf op mn G3 B&W 300 Mhz

Greetz
Denief

* kick * :)

Ik heb een probleem met MPlayer en mn 17" wide screen scherm. Als ik full screen doe rekt ie het beeld uit, i.p.v. dat ie het scherm goed opvult. Het lijkt erop dat hij de resolutie “1024x786 uitgerekt”. Als ik op C druk om van resolutie te wisselen, dan helpt dat niks. Alleen komt dan ook 1024x786 gewoon voorbij, dus dan heb ik ook links en rechts een zwarte margin. Ik heb al een beetje met de instellingen zitten spelen, maar het helpt niet echt.
Heeft iemand een oplossing?