met welk programa moet ik dit openen

vaak als ik iets download moet ik een programa kiesen om het te openen eerst hoefde dit niet kan iemand mij helpen :cry:

Ehm, en nu moeten wij gaan raden over wat voor bestanden je het hebt of zo ?

[quote:c104c853d9="unSOUND"]Ehm, en nu moeten wij gaan raden over wat voor bestanden je het hebt of zo ?[/quote:c104c853d9]

ja duhhhhhh… bij zulke topics moeten we toch altijd raden!!!

Klik eenmaal op het bestand terwijl je de control knop indrukt. Er zal een menu verschijnen. Kies hier via "open met" voor "andere". Kies het programma dat je wil gebruiken en vink het boxje met de omschrijving "open altijd met dit programma".

De finder zal nu bij hetzelfde bestand altijd hetzelfde programma openen.

ja... dat heb ik nou ook, maar bij mij is het zo dat als ik dan op die knop druk, ie het wel doet!

Als hij hem eerst wel kon openen en nu moet kiezen, dat isa het toch gewon een kwestie van bestand met een bepaald programma assoicieren?

Zit nu niet achter de mac, maar misschine dat iemand het weet.

Appeltje i op het betreffend bestand en dan het programma aanvinken?

idd ctrl-click --> toon info --> scroll naar: programma openen met: zoek daar je prog en selecteer die en vervolgens het boxje : pas toe op alle aanvinken. dan opent ie alle bestanden met die extensie met dat prog. ik had bij de andere manier die hierboven werd beschreven (door Gigamix), dat alleen die bewuste file zich voortaan opende met het prog....dus