Met welk programma maakt "Boards of Canada" hun beats?

Weet er iemand hoe dat Boards Of Canada hun beats maken? (of Aphex Twin, of Squarepusher, of blabla, electronica-groepen dus)

Ze gebruiken zeker nen Apple, mor ik weet ni welk programma…

zal wel via logic of nuendo zijn of cubase of apple geluidsrecorder? :lol:

Apple met hoofdletter natuurlijk!!! 1000 X sorry Steve.... :cry:

Wel het meest voor de handliggende is dat ze gebruik maken van een drumcomputer en samples, al die klanken worden dan gefilterd door effecten en zo kom je tot een typische eigen sound. De editting gebeurt waarschijnlijk in Logic of Cubase.

Je kan dit nabootsen met Reason bvb. Je moet dan wel in reason wat experimenteren met de kabels van de drumcompter (Redrum) en de loop sampler (Dr Rex), aan de achterkant van het rack en die door de effecten sturen en zo naar de mixer.

Have fun 8)

goe, kga straks eens uitproberen! Ik heb Reason en ik heb Cubase, dus da zal allemaal wel lukken zekers.....

Squarepusher gebruikte voor z'n eerste cd's geen computer, gewoon een Akai en een beetje handig programmeren. Ook Aphex deed het eerst zonder. Zo zie je het zit 'm nooit in de spullen 8) Ah en uh Squarepusher is een buitengewoon goeie muzikant (bassist en drummer), dat is met niks te compenseren helaas.

Squarepusher en Aphex twin gebruikten wel een computer hoor, maar niet zoals dat nu gebeurt. Ze hadden een Atari 1040ST met Cubase op. Maar je kan dat natuurlijk niet vergelijken met Cubase nu. Cubase had helemaal geen audio mogelijkheden en diende enkel als midi-sequencer.

Ik weet het het is muggezifterij maar een Atari is ook een computer. 8)