Metafoor voor karaktereigenschappen

beste Maccers,

ik ben bezig met mijn portfolio en zoek een uitstekende metafoor hiervoor.
De Interface moet een metafoor voorstellen waarvan de gedachte overeenkomt met mijn karakter eigenschappen. Ik ben flink bezig maar het wil,maar niet vlotten, kan iemand mij daarbij helpen.

mijn karaktereigenschappen zijn:

-onrustig
-chaotsch
-geduldig
-creatief
-spontaan
-impulsief

het zou natuurlijk mooi zijn als er een metafoor bestond die meerdere van deze eigenscahppen in zich had.

Dank

Metafoor voorstellen? Uitstekende metafoor? Eigenschappen van een metafoor? Wat bedoel je nou eigenlijk?

Lijkt wel op Catweazle!

bijv:

Een kauwgomballenautomaat.
Elke keer komt er iets anders uit; -> onvoorspelbaarheid

Ik heb weinig vertrouwen in je karaktereigenschappen. Ik zou beginnen met het eruit laten van "creatief"!

[quote:5328432bcb="sedikit"]Ik heb weinig vertrouwen in je karaktereigenschappen. Ik zou beginnen met het eruit laten van "creatief"![/quote:5328432bcb]

Haha, als je niets te melden hebt, blijf dan liever weg. Als je iemand perse wilt beledigen doe dat dan op een andere site.

Ik zoek me rot en heb al heel wat gevonden maar het is net niet wat ik zoek.

Maar zoek je nou een interface die een metafoor is voor je karaktereigenschappen?

Ik zou dan nog maar eens goed naar je eigenschappen kijken en die wat meer omschrijven. Chaotisch is voor een interface volgens mij nooit een handige eigenschap.
Kijk ook naar wat het gevolg is (positief) van de eigenschappen. Dat je chaotisch bent betekent misschien wel dat je veel tegelijk kunt oppakken (maar moeite hebt het af te maken… heb ik ook last van)

Nog een karaktereigenschap die je er in ieder geval nooit moet bij zetten is " gevoel voor humor " Het is alles al cliché-matig genoeg. Hé dat schiet me nu te binnen :is de afbeelding van een cliché niet aardig als metafoor? (gebruikt men bij drukkerijen)

Het interesseert me niet of het cliche matig is, als het maar is te onderbouwen waarom ik voor die interface heb gekozen.

Ik denk me suf, maar je noemt een aantal eigenschappen waar ik eigenlijk niet zoveel mee kan. Vooral in combinatie met 'geduldig' wordt het lastig.

Ja dat heb ik dus ook. Ik wil graag een metafoor voor dat mijn karaktereigenschappen uit beeldt. Maar een is snel gevonden, meerdere word erg moeilijk.

Juist omdat karaktereigenschappen zo cliché zijn is het moeilijk. Het maakt een mens nu juist uniek wanneer meerdere karaktereigenschappen te combineren zijn in een metafoor.

Geduldig is redelijk eenvoudig in een interface te verwerken... Doe er niks mee, zorg ervoor dat je geen opdringende bewegende input-elementen. Geduldig in een interface is, event-driven...

Ook moet een geduldige-interface vergevingsgezind zijn. Straf de user niet af met een beslissing die hij neemt. Zorg ervoor dat er een roll-back of undo-mogelijkheid is.

Chaotisch, kijk eens naar het brushed uiterlijk van Safari. Het metallic is chaotisch, het lijken vrij random lijnen… Toch komt het redelijk rustig over.

Een nest jonge katjes! -onrustig -chaotisch -geduldig (wachten ze op hun moeder) -creatief (gaan ze met een pasgevangen muisje om) -spontaan -impulsief de andere 4 spreken voor zich

Kijk.. Nu zijn we op de goede weg. Thnxs.

Er was zoiets als een associatief woordenboek. Dat lijkt me wat je nodig hebt. De schrijver heeft het echter van het web geplukt. Volgens mij heb ik het nog wel thuis op mijn hd staan. Als je het wilt, moet je het me even laten weten.

Ik zou de metafoor nemen van een zwangere man. Hoewel je daar interfacetechnisch niets mee kan. Alle ingredienten kun je wel loslaten op dat idee. Een zwangerschap duidt op zowel onrust als geduld, creatief vanwege het scheppende, chaotisch vanwege de bevruchting van je ideeen, die in jou een eigen leven leiden, jou mpulsen geven en uiteindelijk spontaan geboren worden.

Maar wellicht ben je meer een fruitmachine.
Je gaat chaotisch draaien onder impulsen van buiten af. Steeds weer nieuwe creatieve combinaties voortbrengend die prikkelen en stimuleren. Als je daar zelf al niet onrustig van wordt, dan worden anderen dat wel van je, zeker als iedereen je met rust laat en je de aandacht op je wilt vestigen door een spontane riedel van licht en geluid, waarmee je mensen uiteindleijk dwingt te luisteren. Uiteindelijk, na het betrachten van enig geduld, vind je eindelijk diegene die de juiste impulsen geeft en ervoor zorgt dat je geduld en chaos, je creativiteit en impulsiviteit zich uitbetalen in een spontane uitbarsting van klinkende ideeen…

succes Ziggy

[quote:92376796b7="gretver"]Er was zoiets als een associatief woordenboek. Dat lijkt me wat je nodig hebt. De schrijver heeft het echter van het web geplukt. Volgens mij heb ik het nog wel thuis op mijn hd staan. Als je het wilt, moet je het me even laten weten.[/quote:92376796b7]

Graag

[quote:ede45a168b="sedikit"]Nog een karaktereigenschap die je er in ieder geval nooit moet bij zetten is " gevoel voor humor " Het is alles al cliché-matig genoeg. Hé dat schiet me nu te binnen :is de afbeelding van een cliché niet aardig als metafoor? (gebruikt men bij drukkerijen)[/quote:ede45a168b]

Mensen die claimen ‘orgineel’ te zijn daar wordt ik pas huiverig van, niemand ontkomt aan cliche’s als je ze dan gebruikt gebruikze dan tenminste met volle overtuiging. En van pretentieus quasi artisitiek geneuzel krijg ik 1 flinke jeuk aan mijn edele delen. Dat moest ik even kwijt.

[img:4d86948285]http://www.noxbox.nl/files/chaos.gif[/img:4d86948285]

Het chaos-symbool is natuurlijk (en zeker in Flash) mooi te gebruiken voor een interface. Verwijst ook naar veelzijdigheid. De vorm die je kiest verwijst naar de creativiteit.

[quote:2076432856="Imagic"]Mensen die claimen 'orgineel' te zijn daar wordt ik pas huiverig van, niemand ontkomt aan cliche's als je ze dan gebruikt gebruikze dan tenminste met volle overtuiging. En van pretentieus quasi artisitiek geneuzel krijg ik 1 flinke jeuk aan mijn edele delen. Dat moest ik even kwijt.[/quote:2076432856]

Dat vind ik nou ook.
Wannneer je meerdere cliche’s aan elkaar koppelt krijg je weer iets nieuws.
Een cliché is niet voor niets een cliché. Het word vaak gebruikt omdat het werkt.