'Micro$choft-loos' chatten met een Hotmail account, kan dat?

Ik ben een van die mensen die, tot het ziekelijke aan toe, niets met microsoft van doen wil hebben. Een vriendin van me heeft een hotmail account en daar wil ik mee chatten. Een andere account openen (AIM of zo) is geen optie want dat is te moeilijk voor d'r.

Wat ik wil is zelf een programma waarmee ik met haar kan chatten zonder zelf een microsoft ding (account) te hebben.

In Fire zegt ie:

[quote:ccdcdda152] You aren’t currently connected for the service (null).[/quote:ccdcdda152]

En in Proteus kan ik alleen maar mensen toevoegen die ook een Yahoo-account hebben. Dat is wat ik gebruik dus ik gok dat je met Proteus alleen maar kan chatten met mensen die hetzelfde account type hebben als jij hebt?

Wie kan me vertellen hoe ik met mijn Yahoo of ‘DotMac’ account kan chatten met iemand die het licht nog niet gezien heeft? :stuck_out_tongue:

Wat dacht je van Adium? [url]www.adiumx.com[/url]

Kun je met meerdere accounts door elkaar werken. Het is trouwens een nog wel heel erg simpel programma, maar wel stabiel.

Dat het een simpel programma is, is voor mij alleen maar een voordeel. LOL. Ik wil alleen maar ff chatten en voor de rest geet toeters en bellen. Jammer dat iChat alleen maar AIM en DotMac trekt. Anyway, tnx voor de link. Ik ben nu bezig met downloaden. Ik ga zo ff kijken...

Alvast bedankt :smiley:

Begrijp ik goed dat je wil catten met een vriendin die MSN gebruikt? Zoja, zal je toch van het M$ netwerk gebruik willen maken. Anders wordt met haar chatten lastig. Om gebruik te maken van dat netwerk heb je bij mijn weten ook een MSpasport nodig. Dat krijg je automatisch wanneer je een hotmail account neemt. Je hebt gelukkig geen M$$oftware nodig. Diverse alternatieven, Fire, proteus en anderen kunnen je van dienst zijn.

en wat dacht je van aMSN, je krijgt er zelfs avatars bij. :wink: [url]http://www.cmq.qc.ca/4w/amsn/[/url]

neem ten eerste een passport bij micorsoft... je hebt dan weliswaar een lidmaatschap bij iets van microsoft, maar je email is dan NIET van microsoft. download hierna een MSN client die niet van microsoft zelf is.

ik gebruik zelf Mac Messenger, www.sparktech.tk

als je ook geen passport wil hebben, maak dan ergens een extra e-mail adres aan (gratis), meld je daarmee aan voor een pasport en delete dat nieuwe email adres… je kan er dan mee msn-en, maar je geen lidmaatschap bij microsoft meer dmv een passport en je gebruikt ook geen ms programma… alleen een deel van het msn protocol dat van microsoft is.

[quote:ea15246f63="tiny"]Wie kan me vertellen hoe ik met mijn Yahoo of 'DotMac' account kan chatten met iemand die het licht nog niet gezien heeft? :P[/quote:ea15246f63]

Wordt het niet tijd voor een nieuwe vriendin? :stuck_out_tongue: :smiley:

Nee hoor grapje, want ik heb gezien hoe ‘tiny’ je bent…

[quote:1e52b1add9="Strifer"]neem ten eerste een passport bij micorsoft... je hebt dan weliswaar een lidmaatschap bij iets van microsoft, maar je email is dan NIET van microsoft. download hierna een MSN client die niet van microsoft zelf is.[/quote:1e52b1add9] Precies! Ik chat met mijn vriendin (die een hotmail-account heeft) d.m.v. Proteus. Hiervoor heb ik een passport moeten aanmaken. Maar wel met mijn eigen mac.com e-mail-adres. Zo staat het ook bij haar (en bij iedereen die met me MSN't) in 't chatvenster. Dus iedere MSN'er die met mijn chat, krijgt bij alles wat ik typ ...@mac.com in beeld. Heb ik ze mooi tuk. die klojo's :P

Top guys! Dit is precies wat ik bedoelde. Ik zit nu niet achter een Mac maar ik ga er mee stoeien zodra ik weer in Nederland ben. Uiteindelijk precies wat ik zocht en mijn DotMac adres in kunnen voeren in een alternatief voor Microsoft Messenger is een mooie extra. Ik ben hier heel blij mee.

Tnx :smiley: