microfoon voor powerbook OS 10.4.5

Dagdag vraagje,

Ik heb een poosje terug een microfoon ( van TRUST ) gekocht, gewoon een simpel dingetje om met garageband, en de nieuwe podcastfunctie te gaan klooien, maar het lukt niet, heb ik nou echt een mac-compatible microfoon nodig?
En zo ja, welke is aan te raden? Gewoon een goedkoop dingetje, ik ben niet veel van plan ofzo!

Alvast bedankt!

Gerben

Je powerbook heeft natuurlijk al een ingebouwde microfoon. Maar volgens mij moet elke microfoon met jack plug gewoon werken hoor.

Volgens mij zit er niet een microfoon ingang op de PowerBook. Alleen een Line-in, maar daar kun je niet zo een microfoon op aansluiten. misschien kan het wel als je er een versterker tussen gooit. Daarnaast heb je ook usb microfoons.

Er zit wel een microfoon in mijn powerbook, maar die staat onder mijn bureau, ik gebruik een cinema display.

Maar ik wil iets beter geluid dan de mic in mijn powerbook.

Er is zo'n logitech geval, met USB, zo'n steel, die is hier al wel 'ns eerder langs geweest. Ben er zelf ook naar op zoek geweest. Heb de logitech niet gekocht. Er zijn ook duurdere mics voor de mac, meer voor muziek enzo. De microfoon in je powerbook is een electret mic, en deze is best goed, erg helder geluid.