Microfoon werkt niet iPhone 8

<p style=“text-align: center;”>Hallo allemaal,</p>
op het moment heb ik de iPhone 8 ongeveer 1.5 jaar in bezit. Sinds kort heb ik het probleem dat niemand mij meer kan verstaan tijdens het bellen. Het kraakt aan de andere kant en als ik heel hard praat horen ze mij wel. Bij een normaal volume niet. Bellen via whatsapp, spraakbericht of dictafoon doet het allemaal wel. FaceTime met luidspreker ook.

Lightning connector al schoongemaakt en iPhone ook al open gehad en uitgeblazen, maar het helpt allemaal niks…

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt

Zo te horen doet de microfoon het nog prima.

Bij welke provider heb jij je abonnement? Ik denk dat je het meer in die richting moet zoeken.

Als alles goed werkt, maar bellen niet, kan het bijna niet aan de hardware liggen i.d.d.

Telefoon niet toevallig verbonden bij bellen met ander BT device ?

Al een keer reset gegeven ?

Op m’n iPhone 6s heb ik een paar jaar geleden een vergelijkbaar probleem gehad. Alles leek normaal te functioneren, alleen bij het bellen viel mijn stem steeds weg. Aan de andere kant van de lijn was ik moeilijk te verstaan.

Uiteindelijk heb ik de telefoon ter reparatie aangeboden, waaruit bleek de microfoon aan de achterkant (naast de camera) defect was. De microfoon aan de onderkant werkt tijdens het bellen samen met de microfoon aan de achterkant om hinderlijke achtergrondgeluiden weg te filteren. En omdat deze kapot was, werd de noise-cancelling iets te enthousiast, werd mij verteld.

Het zou dus kunnen zijn dat deze microfoon ook bij jou kapot is. Of je dat zelf zou kunnen testen, durf ik niet te zeggen. Ik heb hem toen even laten testen in de Apple Store.