microfoon

hoe sluit je een microfoon aan op een :apple: G5? ik heb :finderoud: panter

kijk eens op de achterkant van je scherm/machine of je ook een microfoon symbool ziet staan...de rest regel je in je systeemvoorkeuren.

dit soort simpele dingen kun je zonder handleiding met [url=http://www.google.com]google[/url] toch wel vinden ..

Dit is lekker simpel om het zo te doen ;)

lui kun je het ook noemen, maar dat zou onvriendelijk zijn.

In de gebruiksaanwijzing staat iets als dat je een voorversterkte :? microfoon moet gebruiken. Wat mag dat wezen dan?

appeltje vraagteken....

je bent meer tijd kwijt om een forum aan te maken dan de stekker van de microfoon in de microfoon aansluiting van de G5 te stoppen de instellingen goed in te stellen! :P

Beter om je maten te leren kennen natuurlijk... :P

Zo lekker vriendelijk zijn we hierboven!

Maar ik gooi dezelfde vraag er nog een keer in:

Hoe sluit ik een microfoon aan op mijn G5?

En er zit [u:301d5ab1be]geen[/u:301d5ab1be] microfoon ingang op de G5, wel een line in. Die verwacht een hoger signaal niveau.

Ik heb eens zitten surfen, en bij apple winkels erg weinig gezien dat me aanstaat. Ik wil nu misschien een 4 euro microfoontje kopen bij een PC winkel. Deze levert een veel lager signaal dan een line out van een apparaat doet maar werkt deze als ik de versterking van het signaal maximaal zet in SystemPreferences -> Sound -> Input?

Of moet ik echt een voorversterkertje of een USB microfoon. De kwaliteit is minder van belang.

probeer het zou ik zeggen. 4 euro is nu ook weer niet een grote uitgave ofzo ;)

Koop een usb versie of zet er een imic tussen

[quote:1ffd6dc08a="Tomaat"]probeer het zou ik zeggen. 4 euro is nu ook weer niet een grote uitgave ofzo ;)[/quote:1ffd6dc08a]

Ja das waar maar ik moet er ook een paar kilometer voor fietsen, dus als iemand het uit ervaring weet…

Dat dingetje van 4 euro zit in elk geval geen versterkertje bij in. Je hebt dus daarnaast iets als een iMic nodig. Zoek eens op het audio-forum of zo ;-) naar iMic en alternatieven. Maar voor onder de 10 euro gaat het sowieso niet lukken, dat kan ik alvast wel zeggen!

Misschien een stomme vraag: Maar waarom is het zo moeilijk voor apple om een mic ingang erin te zetten? Die G5s kosten toch al een jaarsalaris, dus waarom daarop skippen?

Collin