Microfoongeluid tegelijk opnemen en afspelen

Kan dat?

Het geluid dat mijn powerbook binnenkomt via een USB microfoon (Samson C01U) doorsturen naar USB speakers (Soundsticks) EN opnemen voor latere bewerking.

Volgens mij zag ik zoiets life gebeuren bij de podcastdemo van One More Thing bij Apple Support Centraal Station. Maar wat kwam daar bij kijken?

Euhhh, waarom wil je dat? Ik snap ut niet. Volgens mij gaat dat rondzingen hoor.

[img:b6e8318cd8]http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=74513[/img:b6e8318cd8] kunnen jullie me helpen?

[quote="vogel"]Euhhh, waarom wil je dat? Ik snap ut niet. Volgens mij gaat dat rondzingen hoor.[/quote]

Er zijn wat toespraakjes op een feestje. Ten eerste leek het me makkelijk om geen geluidsinstallatie te moeten meenemen. Ten tweede lijkt het mij prettig om het later nog tot een podcast o.i.d. te kunnen bewerken.

En waarom moet dit rondzingen? Toch een vrij normale opstelling: microfoon - versterker/powerbook - luidsprekers.

Omdat het signaal dat je opneemt versterkt wordt en dus wat je versterkt weer opgenomen wordt, dat kan er gaan gebeuren! Maar wel een efficient idee, ik kan helaas geen truuk daarvoor verzinnen...

Met een audio interface en een normale XLR-microfoon zou het moeten kunnen, maar dan wel de microfoon niet te dicht bij de boxen. Bedankt phats! Ik wist niet hoe ik het moest uitleggen, maar ik dat ooit ook zoiets geprobeerd en dat ging dus fout. Jij hebt precies uitgelegd waardoor het fout gaat.

Zelfde vraag, met speakers in andere kamer (c.q. microfoon buiten bereik van speakers). Dat rondzingen is volgens mij een heel ander (niet Mac) probleem, waar ik wel denk uit te komen :-)

Microfoon niet naar de speakers laten wijzen, of een mengpaneel en versterker meenemen, waar je de speakers op aansluit. Dat rondzingen is idd geen Mac probleem. Het gebeurt precies zoals phats het aangeeft. Als je een door de computer versterkt geluid nog eens gaat versterken door het met een mic op te nemen, dan ontstaat er een lus.

Als je bij quicktime pro een nieuwe audio-opname start en dan de volume-slider van dat venster open zet, dan wordt het signaal dat ontvangen wordt toch doorgestuurd naar de uitvoer en opname, of heb ik de vraagstelling niet goed begrepen.

Helemaal goed!

Allerlei andere dingen geprobeerd …, blijkt QT Pro het direct te doen. De bron wordt versterkt (zaal hoort spreker beter) EN er wordt een opname gemaaakt. Hartelijk dank allemaal.

Wauw. Zonder rondzingen? Kikke...