Microsoft Acces

Sinds enkele weken ben ik de gelukkige eigenaar van een G5, hierdoor ben ik op het moment mijn bestanden van mijn windows-pc aan het overzetten naar mijn nieuwe aanwinst. Het gaat allemaal goed, echter op een microsoft acces bestand na. In dit bestand zitten afbeeldingen en deze worden niet mee geexporteerd? Andere acces bestanden, zonder afbeelding kon ik zonder problemen overzetten naar filemaker pro.

Weet iemand hoe ik dit bestand met afbeeldingen, kan overzetten naar filemaker?

Sorry helaas heb ik geen antwoord op je vraag. Ook ik heb al eerder problemen ondervonden met het uitwisselen van wordbestanden met klasgenoten voor verslagen, waar zij fijn afbeeldingen in hadden geplakt. Mooi dat ik die niet te zien kreeg in Appleworks.

Verder wist ik niet eens dat Filemaker toch een alternatief was voor Acces. Ik had altijd begrepen dat er voor Acces helemaal geen alternatief zou zijn. Ik heb veel met Filemaker te maken maar dat wist ik niet. Misschien kun je met vertellen hoe, of zou dat voor zich moeten spreken?

Filemaker is een databaseprogramma, het bestaat zowel op de apple als op het windowsplatform. Het is een goed (mischien wel beter) alternatief voor microsoft acces. Je kan er layout technisch veel mee. Bij de tryout versie van filemaker (www.filemaker.com), zit templates (kant en klare voorbeelden). Mischien als je dit eens probeert, dat je wat meer duidelijk wordt.

Krijg je de wordbestanden wel goed met afbeeldingen, te zien in microsoft word voor de apple?

Ik ben wel bekend met Filemaker hoor. Heb zelf best veel al gedaan in Filemaker, zowel op PC als Mac. Het enige wat ik niet wist is dat Filemaker eigenlijk ook een alternatief is voor Acces.

Met Word voor de Mac zijn de afbeeldingen wel te zien ja. Helaas is er alleen geen Acces voor de Mac.

Voor mijn part is MySQL een alternatief voor Access... Zijn allebei databases! In principe doen ze hetzelfde cq. hebben eenzelfde functie, [i:c157641013]dus[/i:c157641013] is het een alternatief.

Echter, FileMaker ligt een beetje op hetzelfde niveau als Access, misschien net iets er boven op sommige vlakken.

FileMaker werkt wat vriendelijker. En wat FileMaker óók niet kan: velden met afbeeldingen exporteren! Is gewoon niet mogelijk, dus waarschijnlijk kan dat via Access ook niet.