Microsoft bluetooth transceiver on iBook?

Sinds ik ben overgestapt naar Apple computers ben ik een spring clean aan het doen van al mijn oude computer spullen die ik in de loop der jaren verzameld heb (en dat is erg veel :roll: ). Ik heb al een hoop rommel wegegooid of afgestaan.

Ik heb echter nog een aantal spulletjes waarvan ik moeilijk afscheid kan nemen omdat ik denk dat ik ze ooit nog eens kan gebruiken. Ik heb hier nog een “Wireless transceiver for bluetooth” van Microsoft. Die zat bij een bluetooth keyboard en muis die ik ooit bezat. Nu wilde ik proberen deze tranceiver aan te sluiten op mijn oude iBook (mijn eerste ontmoeting met een :apple: ). Weet iemand of er misschien drivers zijn voor deze tranciever (voor OSX 10.3.9 op een iBook G3)? Microsoft heeft alleen Windows drivers en een google search bracht ook niet veel aan het licht.

Ik ga weer even verder met de schoonmaak :D.

als je de receiver erin prikt, doet die het dan niet gewoon?

precies, in Mac OS X zit bluetooth ondersteuning ingebakken. Een beetje universeel bluetooth apparaat werkt gewoon. Met Wifi wordt het anders, daar heb je vaak wel een drivertje voor nodig. (Vanwege Apple's standaard oplossing met Airport)

Verdraaid, je hebt gelijk :oops: . Ik denk dat ik nog een beetje Windozed ben en verwachtte een schermpje op de computer met "New hardware found" of zoiets.

Maar het beestje word gewoon herkent en werkt prima! Geweldig, nu kan ik weer verder experimenteren.

Bedankt,

Erwin

nieuw bij mac en je hebt 3 macs is best wel radicale verandering

Lol, ja de 12" Mac heb ik al een aantal jaartjes. Ik heb deze toen gekocht samen met de eerste iPod die uitkwam. Ik heb dus al een beetje gespeeld op de Mac, maar ik zat nog erg vastgeplakt aan Windows computers vanwege mijn werk (gebruikte veel Visio Technical en schreef veel programma's met macro's in Excel).

De Mac bleef dus een beetje op de achtergrond (onder een laagje stof) tot ik een aantal maanden geleden de PowerBook overnam van iemand. Dat beviel zo goed dat ik dus besloot om de desktop te vervangen door de iMac. En dat bevalt ook prima :).

De 12" gebruik ik nu als experimenteer computer tot ik hem weg doe.