Microsoft Excell : font problemen

Wij hebben een nieuwe Franse klant binnen gehaald, waarvoor wij vinylvloer moeten bedrukken, met allerlei technische informatie.

Die informatie wordt aangeleverd als een Excellfile en daar zit nu net het probleem, het gaat hier over een 100-tal referenties die een speciaal teken bevatten, nl een pijltje omhoog en eentje omlaag, dit naargelang het type referentie.

Wanneer die file geopend is op de powerbook zijn alle tekens zichtbaar, maar wanneer ik de file op mijn G4 open, zie ik enkel maar een plaat streepje.

Ik vermoed dat suitcase hier voor iets tussenzit maar ik heb me al rot gezocht, alle fonts gedeactiveerd, alle systemfonts actief gemaakt, niets helpt!

Wie weet raad?

Oja de staalreferenties worden ofwel in indesign ofwel in illustrator geïmporteerd, om vervolgens via laser of zeefdruk op de vinyl te komen.

Om welk font gaat het? Excell vertelt je het gewoon hoor, bestand in excel openen en kijken wat er ingesteld is. Als dat een font is dat niet op je systeem voorkomt of gedeactiveerd is kiest hij een alternatief. Het zou ook nog aan de gebruikte tekenset kunnen liggen. Zijn de landen instellingen hetzelfde? Op de mac mag dit niet uitmaken, maar onder windows leidt het nog wel eens tot verschillen.

lettertype is een arial en beide mac's staan op belgisch ingesteld...

Dat tekentje (ik zou er niet zonder meer op rekenen dat het pijltje goed is) kan een ander font zijn, dat niet op beide macs voorkomt. Bij mijn weten (ik heb het niet gecontroleerd) zit er geen pijltje in Arial.