Microsoft krijgt 'iPod-patent'

Apple krijgt het patent op een deel van de iPod niet. Microsoft was hem te vlug af...

Artikel op Planet.nl

Wat een zieke situatie... BELACHELIJK! goed dat dit in europa anders geregeld is.

Ik ga meteen een patent aanvragen op iets dat als je er op drukt dat er dan iets uitkomt…

Terecht.

Het gaat om de afspeellijst, en Microsoft had dat inderdaad eerder. Versie 6 van de Media Player had voor het eerst afspeellijsten geloof ik, en toen bestond iTunes nog niet eens. Dus ik vind het terecht.

[quote:803fe69d80]De aanvraag betrof immers een patent voor een methode en apparatuur voor gebruik van roterende (steeds wisselende) gebruikerinput.[/quote:803fe69d80] Dat lijkt me niet om afspeellijsten te gaan, maar op de manier waarop iTunes met een iPod communiceert.

verder lezen... :wink:

Het patent wat Microsoft heeft gekregen: “zelf gemaakte afspeellijst genereren met muziek uit verschillende bronnen”

Dit patent was voor de Media Player, maar de term afspeellijst, en de werking, is ook gebruikt in iTunes en de iPod… omdat dus een deel van de werking van iTunes en de iPod al een patent had, kon Apple geen 100% patent krijgen.

Maar als het dan om afspeellijsten gaat was daar dan bijv. WinAmp niet veel eerder mee?

Het gaat er niet om wie het eerst was, het gaat er om wie er het eerst patent op aan vraagt en Microsoft is daar nu dus het eerst mee.

Ik zou me als Microsoft ook kapot gelachen hebben want ze kunnen zo wel erg makkelijk geld verdienen. Het is dus ook niet de fout van Microsoft dat Apple zo stom is geweest om dat patent niet goed genoeg te formuleren want hetgeen wat men Microsoft altijd verwijt (patenten aanvragen om zo de rest uit te sluiten) is wat Apple nu probeerde (men probeerde de concurentie op afstand te zetten)…

Naja leuk verhaal en niet zo slim van apple, maar ach les voor de volgende keer.