Microsoft laat je binnenkort Windows streamen naar jouw Mac en iPad

Microsoft heeft Windows 365 aangekondigd. Met deze cloudservice is het mogelijk om een Windows-desktop te openen in een browser.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

Doet mij heel erg denken aan vroeger toen een computer een terminal was.

Ik hoop niet dat dit een trend gaat worden, maar vanuit bedrijfsperspectief, veiligheid en onderhoud kan ik mij heel goed indenken dat veel (grote) bedrijven hier snel op zullen springen.

Voor bedrijven kan ik mij er wel iets bij voorstellen dat het soms handig kan zijn om ook Windows te kunnen gebruiken maar voor de particulier die duidelijk voor een systeem heeft gekozen? Persoonlijk ben ik heel bewust overgestapt naar een Mac mini en zeker niet met de bedoeling om daar ook Windows op te gaan gebruiken. Mij ging het erom om één systeem te gaan gebruiken wat goed met elkaar samen werkt en tot op heden mis ik niks wat ik met Windows wel kon. Geen spijt van mijn keuze dus maar ook zeker geen hekel aan Windows.

Wouw!

Als ze dit hadden gedaan toen corona begon dan waren er veel meer bedrijven op gesprongen, dit is namelijk ideaal met thuiswerken. Ben benieuwd naar de latentie & GPU kracht. Misschien is dit ook wel Microsofts antwoord voor PC cloudgaming. Ben benieuwd wanneer dit vrij komt voor particulier.

Persoonlijk hoop ik eigenlijk nooit.
Ik vind het geen prettige ontwikkeling, met als gedachte dat je straks een terminal moet kopen en het OS moet gaan huren.

Stel je voor dat er in financiele zin wat gebeurt en dat je financieel krap komt te zitten. Dan zit je op zo’n moment goed gebakken en ben je binnen no-time al je digitale assets kwijt en een belangrijk communicatiemiddel.

Mooi dat het allemaal kan, maar ‘No Thanks!’.