Microsoft office for Mac 2008 of iWork

Microsoft office for Mac 2008 of iWork . Welke is beter volgens jullie. binnenkort eerste Mac halen dus moet ook allemaal software aanschaffen.

Ligt er helemaal aan wat je wilt doen. Iets specifieker is misschien wel handig!

Als je niet echt ingewikkelde dingen moet gaan doen met macro's in bijv. Excel dan voldoet iWork prima. Kan ook alle Office documenten openen ermee en zelfs saven als. Is ook nog eens stukken goedkoper...

microsoft is nogal traag. Office heeft mogelijk iets meer mogelijkheden dan iWork. Maar de vraag is of je die gebruikt. Als je niet al te ingewikkelde documenten maakt is iworks een goede keuze. Werkt prima. Keynote werkt weer wat mooier dan powerpoint. Uitwisselbaarheid met windows documenten is ook goed. Ik ben zelf inmiddels wel over naar iWork.

microsoft is nogal traag. Office heeft mogelijk iets meer mogelijkheden dan iWork. Maar de vraag is of je die gebruikt. Als je niet al te ingewikkelde documenten maakt is iworks een goede keuze. Werkt prima. Keynote werkt weer wat mooier dan powerpoint. Uitwisselbaarheid met windows documenten is ook goed. Ik ben zelf inmiddels wel over naar iWork.

Hangt er sterk vanaf wat je ermee wilt doen. Qua uitwisselen met Office voor Windows zijn er weinig problemen meer. Alleen blijven natuurlijk teksten verlopen in verband met andere lettertype. Dat geldt voor alle programma's.

Microsoft Office kan veel, maar is bij ingewikkelde documenten crash-gevoelig en start langzamer op.
Open office is gratis en kan net zoveel als Microsoft, maar werkt toch net weer anders.
iWork is snel en stabiel, maar heeft minder mogelijkheden.

Ik heb flink lopen vloeken op Microsoft Word voor mac maar moet eerlijk bekennen dat de crash-gevoeligheid sinds de laatste updates geen probleem meer is.

Als je nooit samenwerkt dan iWork. Anders moet je telkens docs die je krijgt gaan converteren idem bij ppt.

ik moet niet veel ingewikkelde documenten maken. Ik moet alleen word en excel nodig hebben. maar moet wel kunnen uitwisselen met windowsgebruikers. Geen ingewikkelde dingen met macros.

Eigenlijk is de keus heel erg makkelijk... iWork is een prachtig programma en voelt echt aan als een Mac programma. Het loopt veel soepeler. In mijn opzicht is Pages beter dan Word, en Keynote véél beter dan Powerpoint. Echter Numbers vind ik een vrij summier programma, en geavanceerde dingen die heel makkelijk kunnen met Excel kunnen gewoon niet met Numbers. Ik zou zeggen dat als je in je normale werk/woon etc. nauwelijks Excel gebruikt ga dan voor iWork '09, daar krijg je echt geen spijt van. Je kan trouwens een probeerversie van iWork downloaden en 30 dagen proberen.

http://www.apple.com/iwork/download-trial/

Overigens werken gewoon alle functies tijdens deze periode!

Succes ermee!

Overigens als je student bent via Surfspot.nl kan je heel goedkoop een licentie voor Office 2008 kopen.

Ik raad je aan te beginnen met iWork (met de probeerversie kan je je geen buil vallen) en als dat voldoet, ben je klaar. Anders kun je altijd nog het (duurdere, tragere, minder mac achtige, onhandige, steeds weer foutmeldingen gevende) Office 2008 kopen. De uitwisseling met mensen die Office gebruiken gaat in mijn ervaring vanuit iWork prima. Als je je thuis voelt op een Mac, dan moet je voor iWork gaan, is mijn advies.

Zelf heb ik Microsoft Office 2008 For Mac, maar dan heb ik hem gratis omdat hij illegaal is. :wink:

Je hebt de Home/Student Editie van Office 2008 en die is niet zo duur.(Bij de Applestore @ € 129,95 verkrijgbaar met 3 licenties) En Office werkt prima. En met een originele versie heb je tenminste geen problemen met updates enz. Als je met Excel wil werken is dat de enige voordelige optie.

Als je veel moet uitwisselen met office voor windows en/of mac gebruikers moet je wel even opletten dat er geen documenten bijzitten waar wachtwoorden opzitten , want die kan je in iWork niet openen. Verder is iWork vrij goed compatibel met office.

m vr gr
mowat

Ik heb voor Office 2008 gekozen omdat er niemand in mijn omgeving een Mac heeft. Ook wil ik niet het risico lopen dat bestanden het op school het niet blijken te doen.

Ik ben absolute fan van iWork maar kan Office 2008 nog steeds niet missen vanwege de uitwisseling met vele anderen (zakelijk gebruiker).

Word is iets krachtiger dan Pages, Pages werkt intuitiever en geeft je grafisch meer ruimte.
Keynote is veeeeeel beter en mooier en handiger van Powerpoint, maar uitwisselen kan je maar beter doen met PDF-jes.
Numbers vind ik een drama, maar da’s omdat ik aan de user interface moet wennen en er nooit echt tijd voor heb genomen. Vanuit gemak werk ik met Excel.

Entourage krijg je er ook nog bij van Microsoft. Erg leuk (en exchange ondersteuning), maar Apple’s Mail, Adress Book en andere software (Bento!) zijn geïntegreerd, dus ik zou gewoon voor iWork gaan!
Bovendien werkt iWork met dezelfde interfaces als de iLife software, en da’s wel erg handig.

Zo te horen hebben ze allebei hun voor en nadelen. ik ga ze denk gewoon allebei kopen.

Zo te horen hebben ze allebei hun voor en nadelen. ik ga ze denk gewoon allebei kopen.

Ik zeg : [url=http://spout.ussg.indiana.edu/openoffice/localized/nl/3.1.0/OOo_3.1.0_MacOSXIntel_install_nl.dmg]Open Office[/url]

[quote:3e35b17f76="Japsuh"]Ik heb voor Office 2008 gekozen omdat er niemand in mijn omgeving een Mac heeft. Ook wil ik niet het risico lopen dat bestanden het op school het niet blijken te doen.[/quote:3e35b17f76] Daarom heb ik ook voor Office gekozen. En het fijne is, je weet meteen helemaal hoe het werkt.

Ik zou voor iWork gaan,

Ik heb Microsoft 2008 en iWork '09 beide op mijn MB staan, maar moet zeggen dat Microsoft 2008 zonde is van mijn ruimte & geld, omdat ik het nooit gebruik. Het ziet er inderdaad mooier uit dan iWork, maar vind het helemaal niet gebruiksvriendelijk (Het lukte MIJ niet eens om 2 tabellen in 1 document te krijgen). iWork werkt daarintegen 10x zo goed. Het is veel gebruiksvriendelijker omdat alles wat je nodig hebt zit in een mini-venster, en het is echt een Mac-applicatie. Je weet gewoon waar alles zit. Uitwisseling gaat ook vloeiend. Al mijn Windows-klasgenoten kunnen mijn werkstukken gewoon moeiteloos openen. Overigens snap ik niet dat Word meer kan dan Pages. Alle werstukken die mijn klasgenoten maken, kan ik moeiteloos namaken.

Ik weet dat dit er een beetje heel erg reclame achtig uitziet, maar zou echt voor iWork gaan. Ik krijg voor Presentaties en werkstukken altijd de hoogste cijfers qua lay-out :smiley: