Microsoft Office NL

Nu er steeds meer Mac gebruikers komen, zal het voor meer en meer software bedrijven de moeite lonen om hun software te porten naar OSX. Wat voor vele mensen nog steeds een struikelblok is, is het feit dat Office niet in het Nederlands te verkrijgen is. wat kunnen we daaraan doen? Zou het de moeite lonen om daar een petitie voor te maken? En het zou mooi zijn moesten alle Nederlandse en Vlaamse Mac gebruikers hier op stemmen.

Ik weet natuurlijk ook dat vele Mac gebruikers gewoon geen MS op hun Mac willen, maar toch is dit de standaard op kantoor gebied, en dus…
Appleworks is geen bedreiging, en komt eigenlijk maar tot aan de enkels van MS. Ook Open Office staat nog in zijn kinderschoenen.

Ik ben er van overtuigd mocht Office in onze taal verschijnen, er nog meer mensen de overstap (lees : switch) zouden maken, maar ja… wie ben ik?

Persoonlijk zou ik MS nooit vragen naar een NL-versie. MS laat de Apple gemeenschap bewust de klere krijgen. Voor mij heeft MS allang afgedaan. Ga gewoon voor een goed alternatief zoals:

-Mellel geheel Nederlands
-Mariner Write ook geheel Nederlands met NL-spellingschecker en heeft mijn voorkeur
-Appleworks

en de Teksteditor opent goed Office docjes

Ik zou heel graag een nederlandstalige office voor de mac hebben, maar weet je wel klein ons taalgebied is? Het zal ook wel liggen aan de lokale MS vestigingen, en veel mensen kopen liever de goedkopere engelse versie, ik vind het al heel wat dat alle dTP pakketten leverbaar zijn in nederlands, zij het wel duurder. De spellingcontrole en afbreking werkt gewoon wel in de eigen taal. Ik moet zeggen dat Office 2004 een erg mooi en uitgebreid pakket is, vergeet niet het belang van een goed werkende office suite. Trouwens, hoeveel mensen werken nog gewoon met oudere versies? Was office 98 niet de laatste lokale versie? Kijk ook maar naar de Itunes store, gewoon engels, veel buitenlandse bedrijven merken dat we hier de engelse taal goed machtig zijn en besparen op die manier op lokaliseringskosten.

Voor zover ik office nodig heb vind ik de Engelse werkomgeving geen enkel probleem. Maar mijn systeem en vrijwel alle software zijn ook Engels.

Vertalen kost veel tijd, vooral ook veel geld en gezien de snelheid waarmee sommige pakketten ge-update worden loop je zomaar altijd een versie achter.

Dat MS Apple laat stikken is niet zo heel erg gefundeerd. Vooralsnog is alleen de verdere ontwikkeling van Explorer stopgezet en is Office een keurig en goed werkend pakket. Word voor de Mac was er al eerder dan voor de PC.

Tot zover

[quote:716e88f5dc="himac"]Persoonlijk zou ik MS nooit vragen naar een NL-versie. MS laat de Apple gemeenschap bewust de klere krijgen. Voor mij heeft MS allang afgedaan. Ga gewoon voor een goed alternatief zoals:

-Mellel geheel Nederlands
-Mariner Write ook geheel Nederlands met NL-spellingschecker en heeft mijn voorkeur
-Appleworks

en de Teksteditor opent goed Office docjes[/quote:716e88f5dc]

serieus, goede alternatieven vind ik wat overdreven. een nederlandse office zou leuk zijn, maar het is niet nodig. zolang ik office maar heb, wil goed en perfect kunnen uitwisselen.

Het gaat het toch voorlopig niet van komen vrees ik... vind het ook niet erg... ik heb het wel ergens op mijn macje staan, alleen voor mensen die een hele ingewikkelde word-'opmaak' toesturen... voor zover wordopmaak niet ingewikkeld kan zijn natuurlijk... verder gebruik ik over het algemeen lekker appleworks en daar ben ik aardig tevreden mee!

OpenOffice is een goed alternatief, maar draait alleen m.b.v. X-Windows en is daarom minder interessant. Maar daarnaast heb je ook nog een goede Java-variant en dat is [url=http://www.planamesa.com/neojava/nl/]NeoOffice[/url].

In dit forum ook even zoeken naar NeoOffice en op Google ofcourse…