Microsoft Office X/2004 op intelmac?

ik wou eens vragen: kan ik een office X of een office 2004 op mijn intelmac draaien zonder updates ofzo?

geen probleem, updates kosten nix....

Draait office for mac goed op een mac? Het is namelijk niet Universal en wordt dus voor intel geschikt gemaakt door Rosetta. Maar is het dan niet heel traag?? Ik heb ooit is wat gelezen over iemand die een macbook had en als ze iets typte in word er een seconde vertraging in zat tot het in haar document verscheen. Weet iemand hier meer over?

Hier draait Office 2004 met de laatste update gewoon goed hoor. Tis alleen dat Rosetta de PPC code vertaald naar Intel en v.v. dus niet naar een ander besturingssysteem zoals bijvoorbeeld bij VPC...

Mac Office 2004 draait op mijn Intel iMac prima. De overal genoemde vertraging is niet waarneembaar. Entourage start wat langzaam op, maar dat komt waarschijnlijk door de mappen met bewaarde berichten. Ik heb Office ook draaien op 2 PPC-Mac's en merk weinig verschil.

het opstarten kan wat langer duren dan normaal, verder als je in powerpoint met veel afbeeldingen en effecten gaat werken merk je de traagheid wel...

Gebruik dan voor PPT presentaties Keynote (30 dagen trial bij elke Mac en het zit in het iWork pakket), die kan namelijk ook gewoon PowerPoint dingen openen en draait Native.

Bij mij draait Office 2004 for mac ook vlotjes, maar een vriend van me draait Windows Office met Crossover Mac, gratis Beta software die Windows-Apps draait zonder windows te emuleren of te booten in windows.. http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

Gratis voor 60 dagen ja... Daarna kost het je net zo veel als een tweedehands Office 2004 of je zou eventueel zelfs nog iets van internet kunnen plukken... *kuch*

Ik heb een intel Mac en een orginele Office 2004 installatie. Wat me opvalt is dat het vreselijk lang duurt voordat Word opgestart is, het icoon springt meestal zo'n 20x voordat Word wordt geopend. Caches weggooien heeft niet echt zin gehad, evenals de prefence files. Een ander account start Word vlotter op 10 x springen ongeveer van het icoon. Na het eenmaal geopend te hebben, opent het de tweede keer ook snel.

Knnen mensen deze trage opstarttijd van Word beamen? Het is namelijk best vervelend om even snel een Word document te willen lezen en dan eerst zo’n 10-15 sec te moeten wachten…

Overigens staat het laatste (Nederlandse) servicepack erop voor Office 2004.

Bij mij duurt het een seconde of 5. Maar bij grote documenten merk je toch wel vertraging, en zeker met afbeelding erin. Ik ben nog altijd aan het wachten voor Office 2007 (offtopic: ook Flash CS3).

Hoe vaak springt dan het Word icoon ongeveer? Want ik merkte net ook weer dat op het moment dat ik het icoon aanklik, het zeker 15 keer springt alvorens Word echt geladen wordt.

Bij mij ook een keer of 15, maar dat opstarten vind ik het minst erge. Het is de vertraging bij het gebruik van het programma zelf ...

bij mij start Word helemaal traag op op intelmac (bookpro)..10.4.8 krijg steevast de melding 'reageert niet'.. in force quit menu. pas na twee minuten start het programma op (daarvoor toont ie hele tijd Word opstartscherm) ook meerdere malen alles verwijderd (incl. prefs) en microsoft user data map en opnieuw office geinstalleerd maar helpt allemaal niet.