Microsoft Teams pakt de grootste frustratie eindelijk aan

Met Microsoft Teams kun je makkelijk communiceren, maar dat verloopt niet altijd vlekkeloos. De grootste ergernis wordt nu aangepakt.

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

De grootste ergernis is dat MS Teams via het electron framework al mijn systeemresources opeet waardoor hij vaak de machine behoorlijk lamlegt. Hetzelfde doet gitkraken trouwens. Electron maakt veel mogelijk maar sjonge jonge wat zou het toch beter kunnen zijn.

Volledig mee akkoord! Teams zou een native app moeten worden want het is traag en vreet system resources.

Een andere grote frustratie is dat je geen meerdere werk-accounts kan toevoegen. Aangezien ik voor twee organisaties werk moet ik telkens in- en uitloggen. Met heel die two factor ben je wel even bezig…

Serieus jongens? Het al dan niet open of dicht staan van je Mic is de grootste ergernis? Get a life… Nee, doe dan liever eindelijk iets aan wat @ahenket en @fredmatrack beschrijven en geef Teams een native Mac app, maak meerdere (werk)accounts mogelijk en schrap het vereiste telefoonnummer bij het registratieproces. Want dát is mijn grootste ergernis. Waarom is voor Teams als énige product van Microsoft een telefoonnummer vereist voor het registreren? Alsof elke werkgever telefoons uitdeelt…
Een kennis van me heeft daardoor trouwens nu ook een probleem, want die krijgt z’n telefoonnummer niet juist geregistreerd voor het gebruik met Teams… Hopelijk pakt Microsoft dit aan als Windows 11 echt wordt geïntroduceerd, want het ziet ernaar uit dat Teams Skype dan gaat vervangen…

Er is aangekondigd dat Teams Electron gaat verlaten:

https://mobile.twitter.com/rishmsft/status/1408085784016539653