Microsoft Word template, met verschillende pagina's

Hallo iedereen,

ik neus hier regelmatig rond, en heb vaak vragen beantwoord gekregen door de zoekfunctie te gebruiken, waarvoor dank! Toch heb ik me aangemeld, omdat ik 1 vraag heb waarop ik niet hier of elders een antwoord heb gevonden:

Ik moet een template maken, die anderen in Word kunnen gebruiken. Nou lukt het me wel om eenvoudig briefpapier op te zetten, maar wat nou als de brief een kleine brochure wordt, en uit meerdere pagina’s moet bestaan.
Is er een manier waarmee de anderen een beginpagina hebben (met logo e.d.), zelf een aantal tussenpagina’s kunnen bepalen/kiezen, en een eindpagina krijgen met colofon o.i.d. De ene keer 4 pagina’s, de andere keer 12? De ene keer met foto’s, de andere keer met alleen maar tekst?
(Anders gesteld: kan ik een aantal pagina’s ontwerpen, die zij naar hartelust door elkaar kunnen gebruiken?)

Even voor de duidelijkheid: Word en ik vinden elkaar vrij onhandig, dus nijntje-uitleg is welkom… Wie kan me helpen?

bvd,
Remco.

Ik kan het bij het hele verkeerde eind hebben, ik ben ook niet zo'n Word-held. Volgens mij is het in Word niet mogelijk, maar wel in Powerpoint.

Je kan per pagina een slide aanmaken en daar plaatjes, tekstblokken etc. op plaatsen.
Met de slide-sorter kan je dan slides dupliceren, verplaatsen etc.

Ik vindt het geen superoplossing, maar kan niets beters verzinnen in jouw situatie.

Succes!

Powerpoint lijkt me niet echt verstandig, alhoewel ik dat programma ook niet echt ken. Maar dat is toch gemaakt voor digitale presentaties, en niet voor 'drukwerk', lijkt me. Kent iemand het programma Publisher? Ik heb het zelf niet, maar zou daarin niet de oplossing kunnen zitten?

Dan nog even een Word-vraagje:
Hoe link je tekstkaders aan elkaar?
(Ok, en dan nog 1…)
Hoe vergendel je een kader kwa positie (niet kwa inhoud)?

[quote:cf8f11facd="Slager Korrel"]Powerpoint lijkt me niet echt verstandig, alhoewel ik dat programma ook niet echt ken. Maar dat is toch gemaakt voor digitale presentaties, en niet voor 'drukwerk', lijkt me. Kent iemand het programma Publisher? Ik heb het zelf niet, maar zou daarin niet de oplossing kunnen zitten?

Dan nog even een Word-vraagje:
Hoe link je tekstkaders aan elkaar?
(Ok, en dan nog 1…)
Hoe vergendel je een kader kwa positie (niet kwa inhoud)?[/quote:cf8f11facd]

Word is ook niet gemaakt voor drukwerk. Tekstkaders linken en vergrendelen kunnen niet. Helaas het zijn geen opmaakprogramma’s.
Ik heb geen ervaring met Publisher, maar ben bang dat het daarmee ook niet gaat omdat het een tekstverwerker is.

Is Acrobat geen optie?

Nee, acrobat kan helaas niet, anders had ik dat echt direct gedaan. Ik ben me nu een weg door Microsoft Word heen aan het banen, en langzaam maar zeker ontstaan er templates. Je kunt tekstkaders linken met het kabeltje in de werkbalk 'textbox'.

Aarghh, al die werkbalkjes, verschrikkelijk, wat een kloteprogramma. Je moet echt maar net weten waar je wat moet vinden, echt logisch zit het niet in elkaar.

Ik begin nu met een gewoon document, zet alles netjes op de plaats, probeer stylesheets aan te maken, en sla daarna pas op als template. (I.p.v. te beginnen met ‘create template’). Dat werkt aardig, maar weet niet hoe het zich dan weer in Windows gaat gedragen, daar kom ik vanmiddag achter.

Ik blijf toch nog met een paar vraagje zitten:

• is een wizard ‘Microsoft Words’ voor stylesheet?
  • hoe fixeer ik een tekstbox op een vaste plaats?
  • (de originele vraag:) hoe maak je een template aan waarin verschillende pagina’s door elkaar heen te gebruiken zijn?

Helaas kan ik je geen antwoord geven op je overige vragen, maar nog wel een tip. Sla je werk opnieuw op in Windhoos. Scheelt ook weer een heleboel problemen.

Ook jij bedankt voor de nuttige tips, ik ben bang ze ook wel nodig te hebben.