microsoft word verdwenen!

Sinds een paar dagen kan ik een aantal programma's op m'n imac ineens niet gebruiken: word, indesign, photoshop, excel, etc. als ik ze probeer te openen verschijnt het volgende bericht (in dit geval voor word):

The application “Word” could not be launched because of a shared library error: “,<Microsoft Word><CarbonLib><CFMPriv_Print><>”

Weet iemand wat dit betekent en vooral: hoe ik deze programma’s weer terug kan krijgen?

DANK!

Mjet

Draaien ze onder Rosetta? Dan kan [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=306043]dit[/url] wel eens de oplossing zijn.

thanx dit ga ik proberen!

Is dit gebeurd na de laatste updates? Dat heb ik namelijk gehad. Nadat ik alle updates had gedraaid, deden een paar programma's het niet meer.

Heeft wat de maken met de QuickTime 7.2 update. Schijnbaar gaat er bij de installatie iets met de de zogenaamde Pre-binding, met als gevolg dat Rosetta kreupel wordt gemaakt.

Het blijkt toch lastig op te lossen: ik heb via het linkje van nikita geprobeerd 'n bestand te downloaden wat niet lukte. de andere optie die op die site staat klinkt ook wat riskant...

Iemand nog een andere suggestie? HEt is echt balen want photoshop, word, excel ed. …niets doet het meer. boeh.

Dank jullie!