Midi bestanden van Clavinova naar Mac

Ik heb een aantal midi-bestanden opgenomen op een Clavinova van Yamaha. Ik wil ze gebruiken in Logic Express 7. De aansluiting gaat via usb en werkt goed. Ik krijg signalen binnen en kan midi via de computer afspelen, zodat ik het op de clavinova hoor. Hoe krijg ik die bestandjes nu op m'n Mac?

Opnemen via de record knop werkt voor geen meter. Is er toevallig ook een programmaatje waarmee ik contact kan maken met de clavinova, zodat ik de bestandjes er gewoon af kan halen? Ik weet dat het er is voor OS 9, want dat stond op de meegeleverde cd. Het heet file utility. Maar ik kan het niet vinden voor OS X. Ik heb versiontracker al geprobeert en google natuurlijk. De Yamaha website levert ook niks op.

Oh, en ik ben geen geluid-professional of zo. Ik ben nog ik de pruts fase :expressionless:

Volgens mij moet je dan een nieuwe [url=http://www.yamaha-europe.com/yamaha_europe/download/products/30_computer_related_products/Drivers_Utilities/Drivers/USB_Driver/index.php?country=germany]USB-driver[/url] downloaden (?).

In classicmode? Zit er een floppy drive op de clavinova? Kan je via een USB floppydrive misschien de opgeslagen midibestand importeren.

Ik ken helaas de clavinova niet dus wellicht help ik je van de wal in de sloot.

Ik heb al usb drivers geïnstalleerd. Anders zou ik toch geen signaal kunnen krijgen? Maar weet niemand een programmaatje voor OS X?

[quote:5be532ea29="Kyokushinkai"]Opnemen via de record knop werkt voor geen meter.[/quote:5be532ea29] Een programmaatje weet ik zo 1,2,3 niet. Maar als je midi-informatie binnen krijgt in Logic, zou je het ook moeten kunnen opnemen lijkt me...

Wat gaat er precies mis wanneer je probeert op te nemen ‘via de record knop’?

mischien dit eens testen:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16382