Midi omzetten naar wav ofzo ..

Ik heb gezocht in het forum en kreeg wel hits op midi, maar er stond nergens hoe ik midi bestanden om kan zetten naar een wav bestandje ofzo. Ik wil graag midi omzetten in wav of mp3 ofzo, zodat ik het op cd kan branden en gewoon kan afspelen in een cd speler. Welk programma heb ik hiervoor nodig?

probeer deze

http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15311

[quote:8a813bc029="Ja Rune"]probeer deze

http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15311[/quote:8a813bc029]
Hmm, heb het even geprobeerd, maar het werkt niet …
je moet toch gewoon in je terminial timidity <bestandsnaam.mid> typen … en dan moet het toch goed gaan?
Nou ben ik eerlijk gezegd geen terminal wizard … (werk er bijna nooit in…) Is er niet iets eenvoudigers :slight_smile:

[quote:44380af955="PoBoG4"][quote:44380af955="Ja Rune"]probeer deze

http://versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15311[/quote:44380af955]
Hmm, heb het even geprobeerd, maar het werkt niet …
je moet toch gewoon in je terminial timidity <bestandsnaam.mid> typen … en dan moet het toch goed gaan?
Nou ben ik eerlijk gezegd geen terminal wizard … (werk er bijna nooit in…) Is er niet iets eenvoudigers :)[/quote:44380af955]
Dit zegt terminal als ik een .mid wil omzetten. Ben echt een blinde in het land van terminal :slight_smile:

[Anthony-van-der-Zandes-Computer:~/desktop] anthony% timidity BLZ14.mid
/usr/share/timidity/timidity.cfg: No such file or directory
timidity: Can’t read any configuration file.
Please check /usr/share/timidity/timidity.cfg
[Anthony-van-der-Zandes-Computer:~/desktop] anthony%

midi omzetten naar wav? Weet wel dat midi geen audio is, midi is gewoon de noten van de muziek en de instellingen van de audio. Maar is geen audio. Je kan Midi best vergelijken met een partituur. Je kan zo'n partituur wel openen in Quicktime en die speelt die dan af met zijn ingebouwde synth.

[quote:29290c97f4="MacAttack"]midi omzetten naar wav? Weet wel dat midi geen audio is, midi is gewoon de noten van de muziek en de instellingen van de audio. Maar is geen audio. Je kan Midi best vergelijken met een partituur. Je kan zo'n partituur wel openen in Quicktime en die speelt die dan af met zijn ingebouwde synth.[/quote:29290c97f4]

Daarom wil ik er nu juist audio van maken :slight_smile:
Het moet mogelijk zijn. Maar waarom het bij mij niet werkt … geen idee … er zal vast iets mis zijn met de manier waarop ik het gebruik binnen de terminal. In één van mijn vorige berichten staat de melding die mijn terminal geeft als ik het programma wil gebruiken.
Zou iemand mij daarmee kunnen helpen?
Alvast bedankt.

ZoalsMacAttack al zei: midi is een verzameling commando's die geluidsmodules kan aansturen, midi bevat geen audiodata, en is als zodanig niet in audio om te zetten. (ik vraag me dan ook af hoe het genoemde programma dit wil doen...) Ik heb het nooit geprobeert, maar je kunt het midifile in QT dmv de QT-synth afspelen, en dit signaal rechtstreeks opnemen dmv Streamripper of Audio-hijack. Werkt dat niet, lus dan de Mac's audio-uit door met de audio-in, en neem dmv een audio-editor het geluid op. Dit geluid kun je dan weer in het gewenste formaat omzetten.

NB: dit soort files klinkt uiteindelijk vaak beroerd, omdat de geluiden in de QT-synth nogal slecht zijn. (verwacht er niet teveel van…)
Goede resultaten haal je alleen met goede synth-modules.

Je kunt ook gewoon (mits je QT Pro hebt), je midi file openen in QT en exporteren als audio file...

Mzzl,

El_Oy

Dat werkt ook met Logic niet alleen met Protools. In Logic een interne QT Synth aan maken MIDIfile openenen en dan naar audio bouncen als 1 stereo track.

Midi converten naar audio gaat nooit werken met een simple convert progje of zo.

Greetz,
M-Jay