midimodule zonder usb

Ik wil met midid aan de slag op mijn Imac G4 flatpanel. Bestaat er een mogelijkheid om gebruik te maken van mijn Roland module zonder usb aansluiting? :shock:

Als ik heb goed heb heeft de roland geen usb. Er bestaan MIDI-USB adaptors. Of als je de usb niet wil gebruiken, er bestaan ook firewiredevices die je op midi kunt aansluiten. Volgens mij heet het iets als "M-Box". Een derde is de MOTU, die geloof ik ook 8 inputs en midi tot firewire maakt.

Om met midi te werken heb je altijd een midi-interface nodig. Deze kun je op een USB-poort aansluiten. (het midiprotocol werkt niet rechtstreeks via USB) Naast losse midi interfaces heb je geluidskaarten waar ok een midiinterface in zit, maar kijk dan uit welke je koopt. B.v. de M-Box (audio en midi) van Digidesign werkt alleen goed samen met Digidesign en Emagic-produkten.

De M-Box is geen kaart maar een extern doosje, met in en outputs. Werkt idd alleen met DigiDesign/Emagic.

kan je niet bij Roland een verloopje krijgen van Roland->USB?
dat werkt met oude mac-serieele midiboxen wel volgens mij…

(Ik gebruik Digidesign…met een Control24-tafel d’r aan,
collega heeft prive M-box gekocht, is wel prijzig vinnik.) :cry:

Bij de MBox krijg je ook ProToolssoftware, en gezien de hardware kwaliteit vd MBox vind ik de bundel niet echt duur. (in ieder geval niet te duur...)

...ja de hele bundel (incl. macje) viel ook wel mee bij collega, maar los kopen.....?

Maar op een iMac G4 is geen seriele poort. Gewoon een USB midi interface dat werkt. ik heb er nog zo eentje van Motu liggen 2 midi-in en 2 midi-out. Niet veel maar kostte ook maar 40 ?

Te koop?

de vervoerskosten en je eeuwige dank 8)

ik weet niet hoeveel zo’n pakje kost vanuit belgie naar nederland. Je zal ook een USB kabel moeten kopen en de drivers downloaden, want de CD is foetsie.