Mierennueken: vensters & de dock

Sommige vensters verdwijnen onder de dock en de andere blijven er keurig boven...

Safari blijft er bijvoorbeeld boven
iTunes gaat gewoon onder de dock…

Waarom niet allemaal er onder óf allemaal erboven?

Ik weet niet hoor... volgens mij blijven bij mij alle vensters toch ònder het dock.

Er boven lijkt me ook niet zo handig, omdat je anders het dock niet ziet?

Vaag verhaal...... Screenshot ??

Dock staat always on top e, normaal moeten al je vensters onder het dock gaan, zoniet is er iets fout.

[quote:c4ac7c2432="Orson"]Dock staat always on top e, normaal moeten al je vensters onder het dock gaan, zoniet is er iets fout.[/quote:c4ac7c2432] Vergroot jij je Safari venster dan eens zo ver dat hij onder het dock komt...

[quote:ce1261b186="unSOUND"][quote:ce1261b186="Orson"]Dock staat always on top e, normaal moeten al je vensters onder het dock gaan, zoniet is er iets fout.[/quote:ce1261b186] Vergroot jij je Safari venster dan eens zo ver dat hij onder het dock komt...[/quote:ce1261b186]

als je het venster onder het dock verschuift dan kan dat wel… anders niet

Tot je het venster weer verschuift of een andere URL opent, dan springt hij weer boven je dock... oftewel: kan dus niet.

Ik snap het niet hoor. Altijd en overal - op wat voor manier dan ook - staan de vensters ònder mijn dock. Ook bij verschuiven, openen van een ander venster, wisselen van url en noem maar op.

Maar ik zie nu wat jullie bedoelen. Bij een niet verbergend dock floept inderdaad een nieuw venster er boven.

Oplossing: Dock automatisch laten verbergen.

Dat is geen oplossing, dat is het probleem ontlopen.

Je kunt je Dock ook links zetten, of het verbergen [option] [command] D, ([size=9:e117870148]of Himmelbar gebruiken[/size:e117870148])

[quote:7f8b4c4a98="Cosm0politan"]Waarom niet allemaal er onder óf allemaal erboven?[/quote:7f8b4c4a98] Dat is nu een typische compromis-oplossing, en ook een typisch voorbeeld van één van de vele inconsistenties in de user interface van OS X.

De dock is natuurlijk erg handig, maar neemt wel ruimte in. Als programma’s als Safari of (nog erger) Terminal onder je dock komen te staan kan dat nogal irritant zijn, omdat juist op die plek, onderaan het venster, de belangrijkste informatie voor het gebruik van die applicatie kan staan. Als het niet automatisch zou gebeuren zou je dus continu moeten uitkijken of je venster niet gedeeltelijk onder de dock staat. Bij andere programma’s, zoals iTunes, of Mail is dat minder van belang. De grens ligt wat arbitrair natuurlijk. Wat mij betreft zou bij Safari het gedrag net zo goed andersom kunnen zijn. Maar bij Terminal zeker niet! Verder is het niet iets waar veel mensen zich druk om maken, dus laten ze de situatie maar zo.

[quote:b25e3fef0c="Cosm0politan"]Sommige vensters verdwijnen onder de dock en de andere blijven er keurig boven...[/quote:b25e3fef0c] Voor zover ik weet komt dit (tenminste voor een deel) door het verschil tussen Carbon- en Cocoaprogramma's. Die eerste kunnen onder het Dock komen, die tweede niet, als ik het me goed herinner.