Wat doe ik best met mijn Bluetooth mighty mouse? Ze heeft soms rare kuren:
- Rechtermuisklik werkt niet altijd (en ja, ik hou de muis NIET vast aan de linkerkant, ik let er speciaal op dat ik enkel contact maak met de "rechtermuistoets")
- het pijltje gaat soms zijn eigen weg en volgt niet altijd mijn weg. Als ik mijn touchpad van mn Macbook gebruik heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ook met andere muizen heb ik dit probleem niet.
Ik veronderstel dat ik deze best probeer om te ruilen. Of wat zijn de andere mogelijke oplossingen? Een bijkomend probleem; ik zit momenteel redelijk ver van huis… Kan ik deze muis binnendoen in een andere apple winkel om daar om te ruilen? Of wat doe ik best?
Heb je toevallig ook een wacom aangesloten? Bij mij gebeurt dat soms wanneer mijn wacom ook aangesloten is en er iets opligt. Dan kan ie rare kuren hebben...
Ik had dit probleem in het begin ook, dat de muis van de ene kant naar de andere kant op schoot. Nadat ik de update van 10.4.7 naar 10.4.8 had geinstalleerd was het probleem weg.
Wat ook kan is dat hij er mee op houd zodra je 'm lang genoeg heb…
[quote:08f28a5100="lowagie"]Wat doe ik best met mijn Bluetooth mighty mouse? Ze heeft soms rare kuren:
- Rechtermuisklik werkt niet altijd (en ja, ik hou de muis NIET vast aan de linkerkant, ik let er speciaal op dat ik enkel contact maak met de "rechtermuistoets")
- het pijltje gaat soms zijn eigen weg en volgt niet altijd mijn weg. Als ik mijn touchpad van mn Macbook gebruik heb ik dit nog nooit meegemaakt. Ook met andere muizen heb ik dit probleem niet.
Ik veronderstel dat ik deze best probeer om te ruilen. Of wat zijn de andere mogelijke oplossingen? Een bijkomend probleem; ik zit momenteel redelijk ver van huis… Kan ik deze muis binnendoen in een andere apple winkel om daar om te ruilen? Of wat doe ik best?
Thijs[/quote:08f28a5100]
Ik heb dezelfde muis en ik heb ook het probleem van de rechtermuisknop. Die werkt soms moeilijk. Voor het overige werkt ze wel, het pijltje doet precies wat ik wil.
Het kan ook aan je muismat liggen.Ik heb twee muizen, een logitech en een MM. De MM is op een bepaalde muismat (met een soort 3D afbeelding) gevoelig. Hij springt werkelijk alle kanten op. De Logitech is daar totaal ongevoelig voor. Gebruik ik een 'gewone' muismat dan functioneert de MM normaal.
[quote:adb1f6af04="Mattheus"]Het kan ook aan je muismat liggen.Ik heb twee muizen, een logitech en een MM. De MM is op een bepaalde muismat (met een soort 3D afbeelding) gevoelig. Hij springt werkelijk alle kanten op. De Logitech is daar totaal ongevoelig voor. Gebruik ik een 'gewone' muismat dan functioneert de MM normaal.[/quote:adb1f6af04]
Had ik ook gedacht… Met met of zonder muismat, met een gewoon blad papier, een stuk karton,… Heb al vanalles getest…
Ik probeer ze deze middag binnen te doen bij de Apple winkel hier om de hoek… Heb ze daar wel niet gekocht… zou dit lukken?
Ik heb bij m'n nieuwe Mac Pro die Mighty Mouse het voordeel van de twijfel gegund... maar heb 'm na twee dagen in een hoek gegooid, bijdehand ding. Krijg er spontaan RSI van, net als met die ouderwetse puck die bij m'n eerste iMac zat. Doffe ellende! Meteen m'n 5 jaar oude, vieze vergeelde Logitech eraan gehangen, en werkt weer heerlijk! Doe jezelf een lol en haal een Logitech muis.
Ik vind die Mighty Mouse ook eigenlijk ook maar een vervelend ding. Ziet er strak uit, maar totaal niet functioneel. Om rechtermuisknop in te drukken moet ik eerst me hand van de muis afhalen en dan pas op de rechterhelft drukken, kan dit niet anders? Ten tweede lukt het mij nog steeds niet om die buttons aan de zijkant te gebruiken. Ik heb ze ingesteld bij system preferences, heb op vele manieren geprobeerd m in te drukken, maar hij doet maar niks.. Iemand hetzelfde probleem of misschien een oplossing?