Mighty Mouse mogelijk probleem

Ik heb woensdag een Mighty Mouse gekocht en heb een vraag aan andere Mighty Mouse gebruikers:

Soms heb ik het idee dat mijn scrollballetje “slipt” op en een of andere manier. Ik heb mijn scroll instellingen op de maximum snelheid staan en nog haalt hij het van boven naar beneden scrollen in één keer niet of amper. Ook valt het me op dat je het scrollballetje niet al te licht moet aanraken anders reageert ie gewoon niet.

Vroeg me af of dit normaal is, anders ga ik even terug naar de winkel. :slight_smile:

bij mij moet je hem superlicht aanraken en scrollen staat op 1 blokje onder het maximum. In Safari op een lange pagina scrollt hij als een GEK!

In sommige niet-cocoa applicaties zoals Internet Exploder en FireFox scrollt het een stuk slechter, dus je moet je test doen in Safari.

[quote:1ef94889a1="Pliep"]bij mij moet je hem superlicht aanraken en scrollen staat op 1 blokje onder het maximum. In Safari op een lange pagina scrollt hij als een GEK!

In sommige niet-cocoa applicaties zoals Internet Exploder en FireFox scrollt het een stuk slechter, dus je moet je test doen in Safari.[/quote:1ef94889a1]
Dan is er duidelijk iets niet goed met mijn Mighty Mouse… Ik had het namelijk met name over Safari en Finder. Als ik mijn scrollballetje licht aanraak gebeurt er helemaal niets, je hoort niet eens getik, vooral als ik naar beneden scroll. :x

Dan ga ik morgen de mensen bij Mac House Centraal Station maar weer ens verblijden met een bezoekje. :stuck_out_tongue:

dat is bij mijn mm ook hoor, waarschijnlijk om niet bedoelde 'invoer' tegen te gaan en ik vind het best goed werken eigenlijk

moet je zeker doen want dat is niet normaal!

[quote:eee698ccd6="mediaddict"]dat is bij mijn mm ook hoor, waarschijnlijk om niet bedoelde 'invoer' tegen te gaan en ik vind het best goed werken eigenlijk[/quote:eee698ccd6] Op lange pagina's moet ik me helemaal suf scrollen terwijl ie onder System Preferences helemaal op "Fast" staat. Das toch raar? :?

Je kan inderdaad zeer lichtjes scrollen zonder dat er iets gebeurd. Gewoon iets harder duwen.

@PureLogic: Had ik jouw geen privébericht gestuurd? :wink:

hmm dan is mijn muis blijkbaar gevoelliger.. want er gebeurt echt wel iets als ik hem super zachtjes scroll

misschien iets minder exact…maar der gebeurt zeker iets

…maar ik neem aan dat de meeste mensen toch wel wat harder drukken bij het scrollen waardoor het prima werkt!

[quote:29e83cdbbb="Marresc"]Je kan inderdaad zeer lichtjes scrollen zonder dat er iets gebeurd. Gewoon iets harder duwen.

@PureLogic: Had ik jouw geen privébericht gestuurd? :wink:[/quote:29e83cdbbb]
Uh nee. Niet dat ik weet. :slight_smile:

Ik ga morgen wel gewoon even naar die winkel, dan kijk ik wel hoe de Mighty Mouse daar reageert en afhankelijk daarvan ruil ik em in. Bedankt voor de reacties!

Ik heb af en toe last van dat de muis niet meer reageert op mijn clicken, de scroll en de side button doen het dan wel. Ook heb ik soms problemen in Safari dat ie niet wil scrollen, de blauwe scroll balk blijft dan ook grijs (terwijl de site wel geladen is)

Meer mensen die hier last van hebben gehad? (niet heel vak gehad maar al wel een stuk of 4 keer binnen een week)

En oja, is het normaal dat als je in firefox naar links scrolled dat hij dan naar de vorige pagina gaat?

Hebben jullie MouseZoom geïnstalleerd? Als je dat hebt, kun je je muis precies zo snel maken als je wilt!

[quote:0b90e241cd="DannyR"] En oja, is het normaal dat als je in firefox naar links scrolled dat hij dan naar de vorige pagina gaat?[/quote:0b90e241cd]

Doodnormaal, als je bv met je twee vingers op je powerbookje aan het scrollen bent en je waagt je nog maar een klein beetje naar links of rechts te gaan : vorige of volgende, zeker op een forum zeer irritant.

Ik neem aan dat je het wel kan afzetten, maar ik gebruik toch safari dus ja (mooie RSS support)

Scroll funtie van twee vingers met een PowerBook werkt bij Safari soms ook niet helemaal lekker. Vooral in Safari gaat het scrollen veel langzamer. Lijkt overeen te komen met de scroll funtie van de muis.

[b:465378d07f]Update:[/b:465378d07f]

Mocht iemand geïnteresseerd zijn, ik ben vandaag met m’n Mighty Mouse terug gegaan naar de winkel en mijn scrollkogel reageerde idd minder goed, ook de “squeeze” knoppen aan de zijkant reageerde veel stugger. Heb na flik op m’n strepen staan een nieuwe mee gekregen, die [i:465378d07f]wel[/i:465378d07f] goed functioneert.

Hmz ..

ik wilde net een topic beginnen: Mighty Mouse… een GEWELDig ding!. Ben er super blij mee, alleen jammer dat ik geen extra’s kan installen omdat ik nog op panther werk.

Nog 1 ding… ik wordt gek als ik iets naar links scroll dat ik gelijk naar de vorige pagina ga… is dit te verhelpen?!

ik vind dat juist heel handig!

is dit in te stellen in safari?

ik vraag me af of ik de mighty kan gebruiken. ik werk via panther, welke opties kan ik dan wel gebruiken en welke niet??