Mighty Mouse of Bluetooth Mouse?

Het liefst zou ik bij een (witte) MacBook een bluetooth Apple muis willen bestellen. De overgang naar Mac OSX is toch al heftig dus een 1-knopsmuis kan er ook nog wel bij.

Tijdens een bezoek aan een Apple Centre beviel dat hele kleine balletje van de Mighty Mouse nu ook niet direct maar mogelijk zijn er hier gebruikers die mij de bluetooth muis toch afraden.

Als je uiterlijk belangrijker vindt dan functionaliteit kun je gerust 1 van beide kopen. Allebei hebben echter behoorlijk wat nadelen. De bluetooth muis heeft zoals je al aangeeft maar 1 knop, iets wat niet meer echt van deze tijd is en de Mighty Mouse wil nog wel eens problemen met scrollen geven omdat het bolletje aan de bovenkant net zo werkt als niet-optische muizen. Op den duur komt er dus stof en vuiligheid tussen. De keus is helemaal aan jou maar voor het geld wat die muizen kosten heb je van een ander merk veel betere muizen te koop.

Het nadeel van mijn bluetooth is niet het ontbreken van een rechter muis maar het batterij verbruik. Elke 4 weken moet ik ze vervangen.

[quote:2a54ff41b9="salvatore"]Het nadeel van mijn bluetooth is niet het ontbreken van een rechter muis maar het batterij verbruik. Elke 4 weken moet ik ze vervangen.[/quote:2a54ff41b9] Moet je mijn Logitech muis hebben ? Die heeft elke 2 dagen nieuwe accu's nodig.

Oplaadbare NiMH-batterijen erin!

Wie zegt dat die er nog niet in zitten ? :roll:

Ik heb thuis de BlueTooth muis en op mijn werk de Mighty Mouse. Ik ben met beide wel tevreden. Het scrollballetje van de Mighty Mouse doet het nog perfect en ik heb hem nog nooit hoeven schoonmaken. In de BlueTooth Mouse heb ik oplaadbare batterijen, en die moet ik inderdaad eens in de 1 a 2 maanden opnieuw opladen. Vind ik geen probleem.

Maar toch, als ik moest kiezen zou ik voor de BlueTooth muis kiezen. De extra knoppen op de Mighty Mouse gebruik ik echt nooit. Rechts-klikken in OS X is eigenlijk gewoonweg niet nodig. En het scroll-balletje is wel prettig bij websites en in Google Earth, maar ik merk dat ik het eigenlijk prettiger vind om gewoon de scroll-bar of het toetsenbord te gebruiken.

[quote:d1514399e6="Buzz_D"]Rechts-klikken in OS X is eigenlijk gewoonweg niet nodig. En het scroll-balletje is wel prettig bij websites en in Google Earth, maar ik merk dat ik het eigenlijk prettiger vind om gewoon de scroll-bar of het toetsenbord te gebruiken.[/quote:d1514399e6]

't Is maar net wat je gewend bent. Ik mis de rechter muisknop na 10 seconden al, en Crtl-klik is naar mijn smaak niet Y2K compliant :wink:. In fotoprogramma’s is het kleine balletje heerlijk omdat je ook naar links en rechts kan draaien, alleen in Firefox doet’ie wat gek, heen en weer levert swappen tussen webpagina’s op.

Succes!

Inderdaad, het is wat je gewend bent. Ik vind het in fotoprogramma's bijvoorbeeld veel handiger dan het scroll-bolletje om met een keyboard shortcut de pan-tool te kiezen (het handje dus), en dan gewoon door te slepen de foto te bewegen. Voor zo'n beetje alle functies in het context-menu (na rechts of ctrl-klikken dus) bestaat in OS X ook een keyboard shortcut.

Wachten op de draadloze Mighty Mouse?

[quote:8c7053f418="à la Mac"]Wachten op de draadloze Mighty Mouse?[/quote:8c7053f418]

Inderdaad dan zou de keuze op de Mighty Mouse vallen.

Ik ben zelf ook nogal een fan van keyboard shortcuts dus met de tips van Buzz_D valt de keuze dan ook op de bluetooth versie.

Mijn huidige zilvergrijze Microsoft Optical Stark muis staat wel mooi bij een MacBook Pro maar niet bij een witte MacBook. Dus zoals iemand al suggereerde of het design van de muis belangrijk is… ja dus.

Dank voor jullie reacties.

Ik vind de bluetooth mouse drie keer niks, de cursor is voor mij niet nauwkeurig genoeg. De might mouse vind ik echter lekker werken.

[quote:69e2d12041="niekvangalen"]Ik vind de bluetooth mouse drie keer niks, de cursor is voor mij niet nauwkeurig genoeg.[/quote:69e2d12041]

Inderdaad, altijd een beetje stress met die bluetooth muis. En dat die maar 1 muisknop heeft is niet zo erg, maar dat die niet eens kan scrollen!

Mighty mouse, ongetwijfeld! Die scrollball is zooo handig. De rechtermuisfunctionaliteit is alleen nog een groter pluspunt.

Das lekker nou weet ik het helemaal niet meer :(

Een Mighty Mouse en het draadje er vanaf knippen misschien :stuck_out_tongue:

Ik denk dat bluetooth handiger is als je rechts bent, de aansluitingen van de MacBook zitten links en dan is de kabel erg kort…

Gewoon een USB verlengsnoertje gebruiken als je rechtshandig bent.

Komt er eigenlijk wel nog eens een Bluetooth Mighty mouse of iets dergelijks?

Dat weet niemand.