Mighty Mouse programmeren

Ik heb dus de Mighty Mouse en wat een heerlijke muis is dat....maar ik vind de programmeerbare knoppen een beetje aan de magere kant. Hiervoor had ik de MacMice en die kon je per applicatie apart programmeren. Nu vroeg ik mij af of dat ook kon met de Mighty Mouse.

Ik was ook nog een beetje oud nieuws aan het lezen op nu.nl en die schreef het volgende:

[quote:767d211ae3=“Nu.nl”] De Mighty Mouse heeft geen scrollwieletje, maar een scrollbal. Daarmee zou je de muisaanwijzer naar elke gewenste plek in een document kunnen verplaatsen zonder ook maar een vinger op te tillen. [/quote:767d211ae3]

Heeft iemand dat voor elkaar gekregen of is dat gewoon een fabeltje?

Ik heb m ook recent aangeschaft maar ik was ook al aant kijken naar een optie om de tabbladen in Safari mbv een muisknop te sluiten... Echter nog geen oplossing/programma voor gevonden.

hebben jullie wel de cd geinstalleerd?

[quote:3926caae7e="dimelot"]Ik heb dus de Mighty Mouse en wat een heerlijke muis is dat....maar ik vind de programmeerbare knoppen een beetje aan de magere kant. Hiervoor had ik de MacMice en die kon je per applicatie apart programmeren. Nu vroeg ik mij af of dat ook kon met de Mighty Mouse.

Ik was ook nog een beetje oud nieuws aan het lezen op nu.nl en die schreef het volgende:

[quote:3926caae7e=“Nu.nl”] De Mighty Mouse heeft geen scrollwieletje, maar een scrollbal. Daarmee zou je de muisaanwijzer naar elke gewenste plek in een document kunnen verplaatsen zonder ook maar een vinger op te tillen. [/quote:3926caae7e]

Heeft iemand dat voor elkaar gekregen of is dat gewoon een fabeltje?[/quote:3926caae7e]

Ik weet niet, maar dat kon altijd al toch, gewoon de muis bewegen :? Je kunt inderdaad met de scrollbal alle kanten op scrollen, maar je beweegt de muisaanwijzer er niet mee. Het is gewoon een scroll, maar je kunt nu ook horizontaal scrollen inplaats van het standaard verticaal.

Je kunt alle knoppen instellen voor alles, mocht ik het willen dan zou ik met m’n linkerknop Firefox kunnen selecteren en met de rechter Safari. Ik geef maar een voorbeeld. Je moet wel de CD even laten draaien, want anders heb je die opties niet.
Ik twijfel er verder niet aan dat je tabbladen kunt selecteren by squeezing the mouse, alleen geen idee hoe.

Ik heb de CD geinstalleerd en mijn standaardmuismenu is gewoon nu wat uitgebreider. Maar ik kan niet per applicatie de muisknoppen programmeren.

Of ik zie wat over het hoofd,
of moet ik toch maar eens de handleiding gaan lezen??? :lol:

Need more? Dan is [b:307f2ca351][url=http://www.usboverdrive.com]USBOverdrive[/url][/b:307f2ca351] misschien iets voor jou.

Om het beschaafd te zeggen: RTM.

[quote:5d9b38604b="à la Mac"]Om het beschaafd te zeggen: RTM.[/quote:5d9b38604b]

Zeer beschaafd gezegd: maar ‘wij’ Mac-gebruikers lezen toch nooit de handleding? :slight_smile:

Maar ik zal 'm maar 's ff doorkijken…

heb ergens gelezen dat je voor de speciale features van de muis osx 10.4 moet hebben. Heb je dit ?

Hoe bevalt het klikken verder ? is het echt aanraken of klikt het zoals een muis ?
zit er namelijk ook over te denken om zo’n mickey mouse aan te schaffen.
verder hecht ik geen belang bij extra knoppen. gebruik alleen scrolwiel en linker en rechterknop.
Heb nu een ms intelli mouse met een half miljoen knoppen, ze zijn allemaal werkloos :slight_smile:

Het klikt precies als de standaard muis die je normaal bij je computer krijgt (dat transparante ding). Maar nu is het enige verschil dat hij het verschil ziet tussen link rechts en het midden en dus die squeeze optie. Het is een fijne muis, maar hij is niet super om snel mee te werken vind ik, hij vergist zich nog wel eens in links en rechts, vooral in spellen. Maar verder, het is een mooie muis, en net zoals de rest van de Apple producten is het ook erg een design ding, want het is veel simpeler en praktischer om gewoon twee knoppen te maken in plaats van 1 aanraakgevoelige.

[quote:f088f1ed48="Rini"]Hoe bevalt het klikken verder ? is het echt aanraken of klikt het zoals een muis ? zit er namelijk ook over te denken om zo'n mickey mouse aan te schaffen.[/quote:f088f1ed48]

Ik vind het een supermuis (vandaar de naam MightyMouse?). Het scrollballetje is goed, af en toe een beetje gevoelig wat betreft klikken. Hij kittelt ook aan mijn vinger :D. Af en toe vergist hij zich idd met de linker en rechterklik, maar da’s te verwaarlosen. Hij werkt idd net zo lekker als de standaardmuis van Apple. Want de MacMice is echt een rotmuis. Beweegt niet lekker en op een of andere manier werkt hij niet lekker is OSX en de rest van de programma’s. Maar de Mighty werkt direct lekker…
Ik vind het wel duur voor een muis, maar ik denk dat je er geen spijt van krijgt wanneer je hem hebt.