Mighty Mouse werkt niet fijn... alternatieven?

Ha,

Nu ongeveer een (trotse) bezitter van een Mac met wireless keyboard en Mighty Mouse.
Helaas ben ik erg teleurgesteld over hoe de Mighty Mouse werkt. Voor programma’s als Photoshop werkt het helemaal niet fijn.

Daar heb ik mijn (Windows) Logitech G5 hierop aangesloten, maar de muis “remt” elke keer af als je in de buurt van een invoerveld, button o.i.d. komt.

Zijn er alternatieven voor mijn Mighty Mouse?

Iedere muis van Logitech, of een Wacom tekentablet.

Correctie: bijna elke Logitech muis. Niet alle muizen van hun hebben Macsoftware beschikbaar.

Maar, ze werken wel :) Misschien niet met alle knoppen, maar doen doet 'ie zowiezo wel :finderoud:

Het 'remmen' is een veelgehoorde klacht van mensen die zijn geswitcht van Windows. Je kunt het verhelpen door USB Overdrive of SteerMouse (beiden via versiontracker.com te downloaden, beiden shareware - $20,00). Er is ook de gratis iMouseFix (wederom via versiontracker), maar die werkt niet op Intel Macs. Overigens werkt zo'n beetje elke USB muis op een Mac, óók die Sweex muisjes van nog geen tientje.

Misschien offtopic: waarom vind je de muis niet goed werken?

welk type logitech werkt het beste met een Imac? deze? LX3 Optical Mouse (24,95) of deze? MX400 Laser Mouse (39,95) wat is het voordeel van laser tov optical?

Ik gebruik hier MouseZoom waarbij ik de versnelling op 1,0 heb gezet, dezelfde waarde als de trackpad van mijn Macbook. MouseZoom is gratis en die versnelling op 1,0 werkt erg prettig, niks geen heen en weer schietende cursor :)

Hier kan je kijken welke logitech muizen mac osx software hebben: http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/US/EN,CRID=1792

Klik op een muis en selecteer een OS. Als osx erbij staat weet je genoeg.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik heb USB Overdrive geinstalleerd, en nu mijn Logitech G5 wel prima!

Hartelijk dank :slight_smile: