Miglia TV kaart / hoe beste instelling voor opnemen voor DVD

Hoi,

Ben nieuw hier en ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik Miglia het beste in kan stellen
om mijn opnames later op DVD te zetten. Ik heb OSX 10.3.6, Quicktime 6.52 PRO, DVD Studio, Compressor, Final Cut Pro Etc…
Het gaat dus echt om de Compressie instelling in de prefs en dan de advanced modus.

Ik weet best een hoop van stilstaand beeld maar nog niet zo van bewegend beeld. Heb all een paar test gedaan maar de filmpjes zijn in Quicktime Player soms al een beetje stoterig laat staan als ik ze omzet naar DVD.

Alvast bedankt Ed,

Ik heb dezelde tv kaart. Aan de instellingen niet te veel klooien, compressie op DV-PAL zetten en bij het inladen niet te lange stukken tegelijk inladen. Na een minuut of 12 krijg je een stotterig beeld.

Je kunt bet best de door Miglia gadviseerde motion jpeg codec gebruiken. Deze vergt het minst van je processor. Afhankelijk van je configurate (processor en HD snelbeid en grootte uiteraard) kun je expirimenteren met de quality settings. "Best" is nagenoeg zonder kwaliteitsverlies, maar of je proc./hd dat aankunnen is maar de vraag. Als je je opname in QT afspeelt kun je aflezen wat de actuele frame rate van de gemaakte opname is, kan je systeem het bijbenen dan mag die dus niet substantieel onder de 25 fr/sec Pal zakken. Visueel kun je controleren of je last hebt van dropped frames. In z'n algemeenheid is het verstandig zoveel mogelijk programma's te sluiten tijdens de opname en zeker geen processor intensieve andere zaken op te starten. Als je hd aan de krappe kant is en redelijk vol staat zou ik ook de fragmentatie van je hd in de gaten houden.

Ik was ook plan zo een aan te schaffen. Maar hoe zit het met de 12 min max opname, stel je even voor: Je bent een film aan het binnen halen via tv coax kabel dan kan je niet zeggen ik stop even na 12 min. Hoe los je dan zoiets op of is zo'n kaart alleen geschikt om tv op je mac te kijken maar niet opnemen

Zolang je mac de gekozen instellingen bij kan benen zijn die 12 minuten of whatever niet aan de orde.

Even rechtzetten.

Je kunt ieder programma van tv opnemen maar de kaart heeft ook een analoog ingang waardoor je een vhsrecorder of platenspeler enz. kan aansluiten.
Als je met een videorecorder in gaat laden dan gaat na een bepaalde duur het geluid een aantal frames achterlopen of wordt het beeld stotterig.

Bedankt G4 maar daarvoor koop je niet zo'n dure a/d converter dacht ik Hij doet het wel of hij doet niet wat er opstaat en als die niet doet wat er opstaat dan heb ik neiging om zoiets terug te brengen. Je ziet onder mijn bericht wat ik heb voor hardware is dat genoeg of ligt het ook aan een Harde schijf vermogen of snelheid? Kort gezegd wat moet je dan hebben dat je het makkelijk kan bijbenen.

Nogmaals, onzin Zeker met een G5 dual 1.8 Ik heb zelf maar een dual 1.33 G4 en via een Svideo aansluiting gaat het digitaliseren van oude VHS tapes prima.

zelf neem ik ook programmas van de kabel op - en ook wel eens van videobanden via een externe analoog/digitaal convertor Datavideo Dac 100 dus de Mac processor heeft dan niet zoveel werk ik heb een G4 1.25 DP met 1.7 Gb Ram en dat werkt prima Maar mijn operating system + programmas staan op een aparte schijf en de opnames gebeuren op een tweede schijf - en als ik oude videobanden opneem zet ik nog een time base corrector tussen de video en de convertor; bij oude banden met slechte sync of dropouts of andere slechte delen kan een convertor in moeilijkheden komen met oa verlies aan synchronisatie tussen geluid en beeld met die (externe) TBC los je veel van die problemen op; met opnames van de kabel heb je geen TBC nodig

Een Miglia kaart heeft 1 belangrijk nadeel, hij werkt niet met iMovie.

iMovie heeft namelijk zelf de mogelijkheid om beeld en geluid bij elkaar te houden. De opnamesoftware van Miglia heeft dat niet. Dus zodra je systeem het niet bijhoudt, beginnen beeld en geluid uit elkaar te raken.

Dit kan door verschillende dingen komen:

• er is voor een type compressie gekozen die de CPU nie aankan.
• er is voor weinig compressie gekozen, maar dat resulteerd vaak in
grotere bestanden, die de schijf niet snel genoeg kan wegschrijven.
• een combinatie van beide.

Het hangt dus helemaal van je systeem af. Ik heb een tweede interne HD, daar gaan de opnames naar toe. Het scheelt namelijk al een hoop als je op een andere schijf werkt dan de schijf waar OS X op staat. En kies een formaat wat niet te veel rekenkracht kost als je processor wat trager is… en kies voor wat meer compressie als je schijf trager is…

Ik wekr met een G5, single 1.6, met 7200 rpm schijven. Ik kan ongeveer 60 minuten opnemen zonder synch-problemen, als ik opneem op vol formaat, met de codec “motion jpeg”, met de kwaliteit op 75%.

[quote:5a9c72b72b]Een Miglia kaart heeft 1 belangrijk nadeel, hij werkt niet met iMovie. [/quote:5a9c72b72b]

Je bedoelt waarschijnlijk dat je niet via iMovie en de Alchemy kaart kunt capturen?
Ja dat klopt idd, overigens zou je er weinig aan hebben gezien de maximale clipgrootte die iMovie
kan importeren. En het is idd jammer dat de Alchemy geen locked audio optie heeft.
Niet al te grote sync problemen kun je echter gemakkelijk met QT pro and het add scaled commando oplossen. Voor de rest ben ik het wel met je betoog eens :slight_smile:

[quote:198e489639="TonE"]overigens zou je er weinig aan hebben gezien de maximale clipgrootte die iMovie kan importeren. [/quote:198e489639] Dat is niet geheel waar. Bij het importeren van bestaande bestanden heb je dat inderdaad, maar niet bij importeren vanaf een bron, zoals een videocamera. iMovie ziet een DAC100 bijvoorbeeld als een camera, en kan zo dus ook materiaal importeren. Het zou perfect zijn als de Migliakaart ook als een camera werd gezien door iMovie...

Maar dit zijn voornamelijk software problemen, en deze kunnen dus in de loop der tijd verholpen worden… of wie weet gaat Miglia zijn programma aanpassen, zoals in iMovie, waardoor beeld en geluid in synch blijven…

Ok dat wist ik niet, dus bij capturen vanaf een videobron is er geen bestandsgrootte beperking. Raar dat het wel geldt voor te importeren clips.