Migrate assistent op nieuw model iMac

Hey,

Ik heb de nieuwe 27 inch iMac in bestelling staan. Deze wordt binnenkort geleverd.
Nu ben ik mijn backups etc. aan het voorbereiden op deze oude iMac (2008).

Op de Apple site staat dat je dmv de Migrate assistent je bestanden gemakkelijk kunt overzetten.
Maar op de nieuwe iMac zit geen firewire meer :-/

Wat is de beste manier om toch relatief snel de bestanden over te zetten (ook programma's + settings, itunes library etc.)

Ethernet denk ik?

[quote]
[b]Wireless (Wi-Fi) or Ethernet migration
[/b]Make sure that the source Mac and target Macs are connected to the same network, either wirelessly or via Ethernet. (You can directly connect the two Macs via an Ethernet cable if both are Ethernet capable. To make MacBook Air Ethernet capable, connect using the Apple USB Ethernet Adapter.)
[/quote]http://support.apple.com/kb/HT4889?viewlocale=en_US&locale=en_US

Ik heb zowel mijn nieuwe imac als oude MacBook aangezet en bij opstarten van de imac gekozen voor bestanden overzetten van een andere Mac. Dan zoeken ze elkaar en na 3 uur was alles over, gewoon geduld hebben.

Ging via wifi, waarbij imac op ethernet en MacBook draadloos. Werkte prima hoor!

Handiger (en sneller) is om de oude mac eerst een Time Machine backup te laten maken op een USB drive. Vervolgens kun je deze drive aansluiten aan de nieuwe machine bij de eerste opstart. Je kan namelijk ook data migreren vanuit een Time Machine backup.

Migration Assistant werkt ook via WiFi. Langzaam. Maar 's nachts laten draaien is 's ochtends gereed.

Thanks, dan kom ik er wel uit :smile:
Dan laat ik hem inderdaad gewoon 's nachts alles overzetten, en kan ik de volgende dag aan de slag.

Je koopt voor bijna niets een ethernet-kabeltje en bent binnen een uur klaar.
Of je wacht een hele nacht en komt 's-ochtends tot de ontdekking dat het mis ging. :lol:

Ik krijg binnenkort ook een 27 inch geleverd die ik naast mijn MBP ga gebruiken. Ik wil echter niet alles overzetten en heb al heel veel op Dropbox gezet. Kun je in de Migratie assistent ook aangeven wat je wel en wat niet wil overzetten en blijft wat je overzet beschikbaar op de MBP?

Ik zou alles overzetten op de Apple manier. Ofwel een "time machine" backup, ofwel de migratie-assistent gebruiken. In de migratie-assistent kun je aangeven welke gebruikers je over wilt zetten, of je Apps wilt terugzetten en nog wat andere bestanden. En dan kun je ook nog aangeven op welke manier, firewire, ethernet etc.

Dank! Ga ik doen.

Bij de vroegere migratie-assistenten was het alles of niets, maar bij de nieuwere kun je vrij gedetailleerd aangeven wat wel en wat niet.
Al heb ik het idee dat een hele usermap via de finder overzetten sneller gaat...