Migratie-assistent en mail

Hallo,

Na 3 jaar heerlijk gewerkt te hebben op mijn oude iBook G4, overleed zij helaas vorige week aan het aloude moederbord probleem. Aldus, een nieuwe MBP gehaald (had gelukkig al genoeg gespaard)! Niets mis mee natuurlijk :slight_smile: Het heldere scherm en het trackpad is echt even wennen, maar goed daar kom ik wel overheen :wink:

Anyway: de vraag. Ik heb de Migratie-assistent gebruikt i.c.m. backups via Time Machine. Nu hoef ik eigenlijk niet zoveel over te sluizen, alleen mijn wachtwoorden (sleutelhanger), WiFi wachtwoorden en mijn Mail. Nu is het eerste gelukt, internetgegevens en wachtwoorden. Maar iedere keer als ik Mail op wil starten vraag hij of ik een nieuw account wil aanmaken. Dit wil ik niet. Ik heb het forum al 's doorgezocht en heb aan de hand daarvan het volgende gedaan:

1. via de Migratie-assistent de ‘Bibliotheek’ overgezet. Dit mocht niet baten
  2. de map Mail uit de oude ‘Bibliotheek’ naar de nieuwe gezet. Ook dit leverde niets op.

Iemand die hier een tip kan geven over hoe ik mijn oude mail gewoon op de nieuwe MBP kan zetten?

Hartelijk bedankt!

[quote:bff9c6608a]First, you can use Migartion Assistant (it's in /Applications/Utilities) to migrate all your user data (not just Mail). Migration Assistant also gives you an option to migrate applications but you should not do that since you are moving from a PPC mac to an intel one. If you want to migrate Mail ONLY, copy the entire directory /Users/user/library/mail and the file /users/user/library/preferences/com.apple.mail.plist to the corresponding locations on the new computer. If those items already exist at the destination, delete them first. start Mail and it will look as it did on the old computer. [/quote:bff9c6608a]

Night, je bent mijn rots in de branding! Dit werkte perfect, thanks!