Migratie assistent ziet 'zichzelf' niet

Beste mensen,
Van mijn schoonmoeder heb ik een MacBook Air overgenomen uit 2015.
Ik heb er nieuw “Catalina” op gezet, met de migratie assistent gewerkt, kwam er niet “mooi uit” omdat ik me vergiste met inloggen hier en daar, dus deed dat opnieuw.

Catalina opnieuw: nu ziet de assistent wèl de MacBook waar de handel vanaf moet komen, maar zichzelf niet…
Uiteraard heb ik rond gezocht, gekeken of hij op hetzelfde netwerk staat en al dat soort zaken: allemaal prima.

Extra info: ik heb wel tussen de bedrijven door “High Sierra” vanaf een bootable stick erop gezet en volgens mij is het daarna begonnen.
Nu dan weer de schijf helemaal leeg, eerst in APFS en daarna toch maar weer in de “Journaled” versie die op sites aangegeven werd (nu ‘ziet’ hij ook de schijf waar OS X op moet, met APFS niet) en installeerde Catalina gewoon vanaf internet, toch doet de assistent het nog steeds niet.

Ik ben er nu twee dagen mee bezig: ik ben er bijna klaar mee :wink:
Kan iemand mij helpen alsjeblieft? Hij staat op de nominatie om a) in de verkoop te gaan of b) door het raam te gaan :wink:

Wat bedoel je met “De Migratie Assistent ziet zich zelf niet” ?

Tevens begrijp ik de logica niet om er High Sierra op te zetten, verkeerd in te loggen etc.

Bedankt voor je reactie.
Ach, veel logica zat er na al die tijd niet meer in hoor, noem het een autistische inslag, maar ik moest en zou het precies zo hebben als de oude…High Sierra dus.
Dat lukte ook niet goed omdat mijn Apple ID werd gevraagd en ik een oude gebruikte: rommeltje dus.
Maar ondertussen doet hij het! De pictogram van zichzelf (nieuwe MacBook, zag oude wel, kwam er zelf niet bij te staan) kwam er niet, maar las uiteindelijk ergens dat je op de oude dan moet drukken en gewoon door moet gaan.

Mooi zo…

Opgelost dus :+1: