Migratie homefolder naar andere disk

helemaal eens met dat eerste. Dat werkt technisch gezien niet eens. Maar een externe HD is volgens mij ook een uitdaging voor Disk Utility … bij mij heeft ie daar geen zin in…

Je kunt sowieso geen bit-by-bit copy maken. Daarvoor moet de schijf nl. exact dezelfde naam en UNIX entry-point hebben als het origineel waarvan de .dmg is gemaakt.

Nou … laatste update … adem in, adem uit … ik geloof dat ik er weer ben.

Uiteindelijk na veel switchen van Dataschijven, paden aanpassen, merken dat directories niet helemaal lekker liepen, etc etc is het voor 98% gelukt.

• Diskutility werkte niet voor mij
  • DiskWarrior leek het wel te doen, maar ook niet
  • gewoon Homefolder slepen naar nieuwe disk … voor 95% maar met essentieel fout dat Mail dood was.

Uiteindelijk de handmatige methode genomen:

• systeem maar weer eens opgestart met nieuwe data schijf en nieuwe homefolder.
  • of het toeval was, geluk, een omgevallen bitje dat weer rechtop was gaan staan…
  • simpelweg handmatig map voor map kopieren. Foto’s was belangrijk, Documenten ook, en toen het leek te lukken kreeg ik er weer vertrouwen in. Alle andere mappen gesleept, en vooral bij de Library voorzichtig submap voor submap.
  • Uiteindelijk zijn alle foto’s gered, alle documenten, mijn hele email archief is er weer, de boekhouding ook. Het waren een paar dagen peentjes zweten … maar ik ben er.

Wederom een wijze les: genoeg backups van je belangrijke bestanden. Ik ben niet happy met TimeMachine. Eigenlijk heb ik daar niks aan gehad. Ik had mijn foto’s op 3 plekken staan, maar uiteindelijk niet nodig gehad. De Dataschijf is volgens mij kaduuk (niet meer schrijven, alleen nog lezen) maar gelukkig kon ik er nog alles vanaf trekken.

Dank allemaal voor jullie tips en adviezen!!
Zeer gewaardeerd !!

Werkt Mail ook (weer) naar behoren?

tot nu toe wel. Heb alles kunnen vinden, ook mijn oude lokaal opgeslagen archief, en mail verstuurt/ontvangt.
Belangrijkste was dat Mail überhaupt opstart. Dat deed hij na de eerste kopieer actie niet eens. Nog even paar dagen alles testen, fingers crossed, maar ziet er goed uit.

:+1: