migratie thunderbird naar Mail (niet alle email komt mee)

Beste forumleden,

Na alle stukjes te hebben gelezen over mail migratie ben ik op het laatste stuk blijven zitten.
Wie kan mij helpen?

Ik heb mijn outlook mail overgezet naar thunderbird en op thunderbird in de OSX geimporteerd.
Alles werkt prima in Thunderbird. Nu wil ik naar MAIL.
Ik heb direct importeren geprobeeert, de route via MBOX geprobeerd, zelfs alle subdir in mijn mail omgezet naar MBOX en toen alles geimporteerd.

PROBLEEM blijft dat niet al mijn mail wordt geimporteerd. Ik heb behoorlijk wat mail in allerlei directories staan maar in mail blijft daar niets of maar 1 a 2 mailtjes van over.

Hoe kan dat, of nog belangrijker. Hoe krijgt ik alles ECHT over.

Alvast bedankt voor alle tips

FJA2BE

Probeer dit eens: http://www.hawkwings.net/2005/10/23/switching-from-thunderbird-to-apple-mail/

Gewoon gebruik maken van Eudora Mailbox Cleaner zou moeten werken :slight_smile:

Thanks,

Dit werkt zeker!

alle 800 mail en structuren zijn over

FJA2BE

Ik heb hetzelfde probleem als de TS: ik wil van Thunderbird (op m'n Mac) naar Mail, maar ik krijg het niet voor elkaar om al m'n oude mailtjes over te zetten. Ik heb Eudora Mailbox Cleaner (zie de link in een bericht hierboven) geprobeerd, maar dat lijkt alleen goed te werken in relatief nieuwe mailboxen waar niet al te veel berichten in staan; zodra het mailboxen zijn die lange tijd teruggaan en/of veel berichten bevatten, ontbreken er soms meer dan de helft … De importoptie van Mail lijkt het beter te doen, maar ook niet feilloos, en die heeft het nadeel dat alle berichten informatie over antwoordstatus en zo kwijtraken.

Voor de goede orde: we hebben het hier over tegen de 350 MB aan berichten, en sommige mailboxen met duizenden berichten waarvan ik de oudste meer dan 10 jaar geleden ontvangen heb (a.u.b. geen opmerkingen in de richting van “Die gooi je dan toch gewoon weg?” want ik wil ze dus wel houden :)). Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat veel van die mailboxen al meerdere keren omgezet zijn, van origineel Pegasus for Windows-formaat naar Unix .mbox-formaat (voor KMail), dan naar Thunderbird, en dan nu dus wil ik ze naar Mail hebben.

Heeft iemand een andere oplossing? Mocht het niet lukken dan blijf ik Thunderbird wel gebruiken, maar eigenlijk wil ik naar Mail toe … :slight_smile: