mijn App store door een virus besmet?

Ik wilde zojuist een programma updaten via de App store, maar krijg ineens een onbekende Apple Id te zien: l.a.b.u.s.h.e.w@gmail.com

Via Systeemvoorkeuren blijkt mijn account, de iCloud en de App store gelukkig via mijn normale Apple id te werken.

Hoe kan ik die vreemde Id verwijderen?

Door deze App legaal met je eigen ID aan te schaften…

99% van dit soort gevallen gaat het om een App die je via een Torrent of wat dan ook heb binnengehaald. De Mac App Store ziet deze App dan op je computer staan en zodra er een update voor die App is dan maakt het connectie met het ID dat bij de aankoop van die App hoort.

Google maar eens op dat Gmail adres en je zult zien waar het over gaat.

100% zeker dat je géén apps vanuit minder legale bronnen hebt gehaald, welke nog op je systeem staan?

Ik heb twee Bitcoin-programmaatjes gedownload. Maar ik dacht dat die van betrouwbare bronnen kwamen. Eentje heb ik al gewist.

Probleem opgelost. Ik heb de dader gevonden en gewist. Was idd een via torrent- programma.

Bedankt voor de reacties!

bekend probleem, alleen ik heb het niet kunnen oplossen…
khad vroeger het angrybirds for mac getorrent, ik heb hem allang niet meer maar toch blijft hij bij de updates staan :S
iemand daar ook nog een suggestie voor?
hij komt trouwens ook op mijn moeders iMac waar de game nooit op heeft gestaan (de App Store en dergelijke staan alleen op mijn naam)

[quote=dirkalblas url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mijn-app-store-door-een-virus-besmet/#post-2625404 time=1385058229]bekend probleem, alleen ik heb het niet kunnen oplossen…
khad vroeger het angrybirds for mac getorrent, ik heb hem allang niet meer maar toch blijft hij bij de updates staan :S
iemand daar ook nog een suggestie voor?
hij komt trouwens ook op mijn moeders iMac waar de game nooit op heeft gestaan (de App Store en dergelijke staan alleen op mijn naam)[/quote]

Dit is normaal. Een applicatie wordt gecracked met een receipt van een meestal gratis App. U heeft op beide computers gekraakte software geïnstalleerd. Die wilt u verwijderen.

Overigens is dit soort downloaden van software tegen de Nederlandse wetgeving.

zoals ik al zei, ik heb de software al lang niet meer, ik twijfel zelfs of het op mijn huidige mac heeft gestaan… en op die van mijn moeder heeft de app sowieso nooit gestaan, dus verwijderen is geen oplossing

[quote=dirkalblas url=http://www.onemorething.nl/community/topic/mijn-app-store-door-een-virus-besmet/#post-2625676 time=1385126943]

zoals ik al zei, ik heb de software al lang niet meer, ik twijfel zelfs of het op mijn huidige mac heeft gestaan… en op die van mijn moeder heeft de app sowieso nooit gestaan, dus verwijderen is geen oplossing[/quote]

Neen. U heeft mijn post niet goed gelezen. Het is niet dat u Angry Birds erop heeft staan. U heeft andere software op uw Mac staan die gekraakt is en zich voor de App Store voortdoet als Angry Birds. Dat is een wijze van software kraken op de Mac.

Overigens, ik begrijp het hele punt van software kraken op een Mac niet. Een beetje als een Ferrari kopen en dan gestolen velgen erop zetten…

Stop eens met quoten van bovenstaande posts. Zometeen is deze pagina 46 meter lang met allemaal dubbele tekst. Wat een rommeltje.

Lekker belangrijk.