mijn brander doet het niet in osx!!

Ik heb een externe freecom brander ( portable II 8x4x32) met USB II kabel voor mijn indigo mac 500. Die doet het prima in OS9, maar in OSX wordt hij niet herkent. Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem? Bedankt alvast. groetjes Hans.

OS X driver geinstalleerd??

Het komt omdat Freecom geen ondersteuning biedt voor USB onder OSX. Men heeft bij Freecom bedacht dat je maar moet upgraden en een firewire kabeltje moet aanschaffen. Toen ik de 10.1 upgrade deed had ik hetzelfde probleem maar ik heb een toen een driver gedownload van versiontracker.com en deze bleek goed te werken (ook nog in 10.2).

Succes, Erik

Zijn er drivers voor OS X van Freecom dan?

Nee, niet van Freecom. Als je zoekt op versiontracker.com op Freecom dan vindt een je een niet-officiele driver. Bij mij werkt deze in iedergeval ook al wordt deze door Freecom niet officieel ondersteund. Freecom biedt helemaal geen ondersteuning......

had het zelfde probleem en na het laden van de driver werkte hij weer perfect.

:finder:

Voor meer info op Versiontracker:

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13969&db=mac

ik moet ook altijd mijn bestanden oversturen naar de imac of via firewire naar de powerbook. het zou prachtig zijn als ipv lousy freecom een particuliere driver zou werken, maar ik krijg dit op mijn diskcopy venster:

FreecomTravellerUSBDriver-1.0.0.img" failed to mount due to error 95. (no mountable file systems).

iemand zei dat hij de dmg extensie moest veranderen in img, maar dat deed het bij mij ook niet. wat zou dit kunnen zijn?

vast bedankt.
groeten van hans