Mijn DVD's geven steeds errors met schrijven

Ik heb een klein probleempje...

Ik heb net een DVD writer gekocht. (LaCie)
En ik heb daar van de week een DVD mee geschreven op een DVD-R

Met Toast geschreven.
Die heb ik geschreven op 2 x DVD + bufferunderrun (speed). Dat ging redelijk.
De tijd dat ie er over ging doen was misschien 4x zo lang. Maar hij deed het.

Nu wil ik weer een Film branden (.nrg) maar daar geeft na 10 minuten Toast een error.
Ik weet niet meer welke maar na 4 keer was ik het zat. (zonde van mijn DVD’s)
Het had iets te maken met Tiger (10.4.1)

Ik heb een G4 400Mhz (356 Mb geheugen)

kan mijn mac het niet aan?
Heb ik een foute aan koop gedaan?

Is daar iets aan te doen?

Ik heb al wel geprobeert OS 9.2.2 weer te installeren (das wel gelukt)
en een dvd te branden.
Maar tot mijn grote verbazing kan ik in 9.2.2 niet eens DVD’s branden.

Zucht…

iemand een ideetje?

Welk typeaanduiding heeft die LaCie?

[quote:8bf5a555cb="Night"]Welk typeaanduiding heeft die LaCie?[/quote:8bf5a555cb]

het is een:

LaCie d2 Dual DVD±RW Drive
(er zit ingebouwd een: _NEC DVD_RW ND 3520A Firewire)

Hij is ook op firewire aangesloten

Misschien kun je eens proberen de firmware te updaten (ff googlen). Werkt het dan nóg niet, dan heb je misschien een "maandagmorgenmodel" in je bezit en moet je hem maar ruilen. Zover als ik op het web kan terugvinden is het een prima beest, en wordt prima door OSX ondersteund, dus zulke problemen als jij beschrijft zouden zich niet voor mogen doen.

De systeemeisen zijn wel 500Mhz... Maar bij LaCie zeiden ze dat die bij het langzaamst schrijven het wel zou moeten doen.

Maar er zijn nog geen updates voor Tiger, zie ik net…
Kan het daar aan liggen?

Ik ga zo terug naar 10.3… (zo is een fout woord… dat kost wel effe tijd… maar wat moet dat moet!)

Ik denk niet dat het door die dvd-writer of Tiger komt.

Wat is eigenlijk een .nrg?

Als er al na 10 minuten een fout optreedt, dan denk ik eerder dat Toast de build niet kan maken (dat is de verwerking van M2V+AIFF+menu’s naar VOB+BUP in een VIDEO_TS folder). Weet je zeker dat die vier dvd’s beschreven zijn?

Een .nrg is een soort van ISO. Toast herkend hem wel. misschien dat ik hem moet uitpakken?????

Als ik hem uitpak zitten hier idd de VIDEO_TS en AUDO_TS folders in (uiteraard!)
De vorige film heb ik wel zelf deze twee aangemaakt en als DVD-VIDEO_TS geschreven…
Zou dat dan beter zijn, dan een (soort van) ISO???

Ja… helaas deze 4 zijn allemaal geschreven… (kan je zien hè)

Wat denk je?

Daar draag je de waarschijnlijk de oplossing aan. Als je die file uitpakt zie je een video-ts folder. Die moet je hebben! Als je in Toast kiest voor data / dvd-rom(udf) en je gooit daar die video_ts folder in dan kun je gaat toasten en dan krijg je een nieuwe video-dvd. De audio_ts folder mag je weglaten als die toch al leeg is. Als het weer misgaat is die .nrg waarschijnlijk corrupt; niet ongebruikelijk bij gedownloade bestanden.

Ik ga dat dan maar eens proberen... Wish me luck!

En hij deed het!!!

Ik denk idd dat het dan daar aan lag!

Ik hoop dat ie het in het vervolg ook doet… misschien was het toeval?

en nrg bestand is trouwens een NERO bestand… misschien was dat het wel…
is windows hè… :stuck_out_tongue: