Mijn eerst Mac ooit is er!

Wat een gave shit dit! haha, na 270 berichten en status " Macosx.nl fan" heb ik vandaag eindelijk mijn eerste Mac ooit gekocht: iMac 20"

Heel heel heel vet! Ik ga ff spelen jongens :stuck_out_tongue:

Proficiat! Amuseer je er maar goed mee, het is een prachtig beestje.

Proficiat met de aankoop! Enjoy ;)

Gefeliciteerd met de aankoop. Ik ben ook verleden week geswitched en het bevalt prima!

Waarom werkt mijn nieuwe Mac zo super? Waar slaat dit op? Ik studeer dan welliswaar informatica, maar dit is gewoon geweldig:

Uit de doos, instellen en klaar. Meteen internet draaien. Meteen netwerk verbinding tussen mijn Windows machine gemaakt voor data transfer. Alles gaat zo simpel en snel! Dit moet voor jullie als normaal klinken, maar ik ben momenteel alleen nog maar een het genieten! Sorry dat ik mijn enthousiasme hier uit…:slight_smile:

Gefeliciteerd met je iMac G5 20´´. Je hoeft je niet te verontschuldige dat je Mac zo goed werkt, zo is een Mac nou eenmaal. :innocent: :wink:

Ik heb precies hetzelfde. Sta de afgelopen dagen iedere keer met m'n ogen te knipperen dat het allemaal zo makkelijk en snel werkt. Ben bang dat ik hierdoor alleen maar tijd over ga houden. Een verademing, had veel eerder de overstap moeten maken. En het ziet er in OS X ook allemaal zo gelikt uit; het is een plezier om een beetje rond te klikken en te kijken wat er dan gebeurt!

[quote:dcdc2b670c="AppletjeEitje"]Waarom werkt mijn nieuwe Mac zo super? Waar slaat dit op? Ik studeer dan welliswaar informatica, maar dit is gewoon geweldig:

Uit de doos, instellen en klaar. Meteen internet draaien. Meteen netwerk verbinding tussen mijn Windows machine gemaakt voor data transfer. Alles gaat zo simpel en snel! Dit moet voor jullie als normaal klinken, maar ik ben momenteel alleen nog maar een het genieten! Sorry dat ik mijn enthousiasme hier uit…:)[/quote:dcdc2b670c]

geeft niet :wink:
ik heb ook door huis gedanst :wink:
en ik ben al 4 maanden iedereen thuis (allemaal PC) aan he vervelen: hun bakken crashen en mijn Mac niet… :smiley:

maar het went, het went

Haha zo zie je maar weer hoe goed Mac is !!! :innocent:

[quote:096f915b83="AppletjeEitje"] Uit de doos, instellen en klaar. ...[/quote:096f915b83]

Ja erg he…

Mijn eerste reactie was: "Wow, wat moet ik nu doen?? Alles werkt gewoon al. " Ik heb toen gelijk maar Terminal.App gestart en daar de boel ondersteboven gegooid, met als gevolg een noodzaak tot reinstall binnen 3 uur na aankomst. :evil:

[quote:afc15f770d="The - DDD"][quote:afc15f770d="AppletjeEitje"] Uit de doos, instellen en klaar. ...[/quote:afc15f770d]

Ja erg he…

Mijn eerste reactie was: "Wow, wat moet ik nu doen?? Alles werkt gewoon al. " Ik heb toen gelijk maar Terminal.App gestart en daar de boel ondersteboven gegooid, met als gevolg een noodzaak tot reinstall binnen 3 uur na aankomst. :evil:[/quote:afc15f770d]

haha, dat had ik ook! Ik was mijn spullen aan het kopieeren over het netwerk, had macosx.nl open staan, was wat software aan het installeren en ondertussen al meteen in de terminal aan het klooien (UNIX is me bekend van SUN etc). Ik dacht even: hey, dit hoort nieuw te zijn en onwennig! Niet dus…geweldig. Echt…!

Nou als ik het zo hoor dan wil ik echt heel graag zo snel mogelijk een Mac hebben !!!

Ow, klein vraagje: Ik zie demo versies van pages en zo in mijn app folder staan. Zo ook een installatie van iWork. Hoe kan ik deze verwijderen. Dus alle zooi weg etc?

Dit is nog ff nieuw voor me :slight_smile:

Gewoon voor naar de prullenbak ofzo slepen. En dan is het weg.

hee have fun met je machine ! enne....beeter laat dan nooit....

Veel plezier met je nieuwe Mac. Leuk om te horen dat alles zo soepel loopt.

Programma's uninstallen? Of met de uninstaller, of gewoon naar de prullenmand en prullenmand leegmaken. Zoek wel even naar kleine files die achter kunnen blijven in de preferences. Dus als je van MSN af wil, MSN in de prullenbak, zoeken in de finder, of spotlight, naar MSN of Messenger, die rotzooi in de prullenbak en dan de prullenbak leegmaken. En verder? Of alles werkt simpel, of het werkt totaal niet. Daar kom je vast nog wel achter, hoewel mij dat laatste maar weinig overkomt. Veel plezier met die mooie iMac!