Mijn eerste site

[url]http://webs.hogent.be/~020365ls[/url]

dit is mijn eerste website, MAAAR
ik heb hem online gezet met cyberduck, nu wilt dat programma niet meer connecten
krijg altijd =>
I/O fout: webs.hogent.be/020365ls cannot be resolved (ligt dit aan mij of cyberduck?)
Doe exact hetzelfde als ervoor…

de reden is bij portfolio => nummer 11is er een probleempje en ik heb nu ook al mn beelden gecentered zodat ze niet meer zo linksig staan en de titeltjes aangepast…
help!
Trouwens wat vinden jullie van de site? Op twee dagen gemaakt met bijzonder weinig voorkennis van dreamweaver, hihi.

Ik moet zeggen, voor je eerste site: ziet er goed uit!

Het ontwerp vind ik erg apart, maar aan de manier van siteopmaak is inderdaad te merken/zien dat je net begint ;)

Maar buiten dat ik de tekst een beetje aan de kleine kant vindt,
vind ik het ontwerp van de site wel erg leuk gevonden :slight_smile:

Complimentje is op zijn plaats, chapeau !!! 8)

Zeer knap & creatief, maar hier enkele opmerkingen.

• Centreer het geheel
  • De achtergrond op deze pagina loopt niet mooi door: http://webs.hogent.be/~020365ls/www/index.html
  • Ik zou je cv niet direct naar een pdf linken maar naar een pagina
  • Idem voor contact
  • De titels van je paginas zijn niet consistent

ziet er goed uit! vooral de wasdraad is fris! :)

alleen vind ik de tekst war klein bij “eindwerk” en “portfolio”, voor mij ni echt een probleem, maar ik denk dat sommige mensen het te klein gaan vinden om te lezen.

voor de rest: proficiat, vooral vanwege die originele openingspagina :wink:

Hoi Sid!

De vorm van je site is erg grappig. Past precies bij je werk dat van een zeer goede kwaliteit is. Voor een eerste website ben je al behoorlijk goed bezig.
Toch zijn er altijd een paar kleine puntjes die wellicht naders kunnen:

CV.
Als ik klik op ‘cv’ dan krijg ik ineens een PDF voor mijn neus. Dat verwacht ik als bezoeker niet… ik verwacht een normale html-pagina te zien.
Als je informatie in een PDF zet dan is het verstandig om dat er even bij te melden. Er wordt namelijk een bestand gedownload en bij veel mensen zal de PDF nieteens in de browser te zien zijn. Bij hen opent opeens een programma als Acrobar Reader… als zoiets onaangekondigd gebeurt is dat niet fijn.
Ik zou als ik jou was deze info gewoon als html-pagina laten zien. En ook beknopt. Zo zullen opdrachtgevers echt niet geinteresseerd zijn in je ervaring bij de Macro… die willen weten of jij kan illustreren!

Portfolio.
Onder de knoppen van het portfolio staan pijlen. Deze pijlen geven soms meerdere beelden weer uit 1 project.
Echter, niet ieder project bestaat uit meerdere beelden maar de pijlen zijn wel altijd zichtbaar. Ik wil dan erop klikken om meer te zien maar er gebeurt niets… Ik mis de visuele terugkoppeling dat er geen extra beelden in het project zijn. Je moet daarom alleen die pijlen laten zien wanneer er daadwerkelijk extra beelden in een project beschikbaar zijn.
Ook zou ik de pijlen naast de beelden plaatsen. Nu staan de pijlen onder de buttons hetgeen suggereert dat er wellicht nog meer galleries zijn

Probeer zo duidelijk moegelijk te zijn in dit soort dingen. Een bezoeker van jouw website heeft absoluut geen zin om dingetjes uit te vogelen. De gebruikerservaring van jouw site moet optimaal zijn. Alleen op die manier kan de bezoeker je werk (want daar draait het om) in alle rust bekijken en juist beoordelen.

Trouwens, ben je bekend met www.illustrationmundo.com ? Ik denk dat jouw werk daar zeer gewaardeerd zal worden. Staat veel fraai werk te bezichtigen daar!

Amai bedankt voor de complimentjes.

De pagina’s heb ik al gecentered en de titels zijn ook aangepast :slight_smile:
Aan die pijltjes heb ik ook gedacht, dat ik ze beter had weggedaan bij diegene dat je maar 1 beeld hebt, ga dat nog doen. Maar ik had toen net alles al gesaved en online gezet en toen ik aan het kijken was op de site dacht ik er pas aan.
En nu wil die stoeme cyberduck ni meer connecten…
En wat betreft die cv (de makro, dat is toch lachen :), maar zal het indd beknopter zetten in een nieuwe pagina) maar om eerlijk te zijn had ik niet zoveel zin om nog een andere pagina bij te maken, maar als de vakantie er is ga ik hem bijmaken!
En dat lettertype staat zo klein omdat als ik het iets groter zette mijn beeld zo versplinterde, aangezien mijn slice waar de tekst in moest te klein was.

Echt goeie tips die ik hier gekregen heb.

Illustrationmundo, al van gehoord. Ik ga er sebiet is naartoe surfen.

geupdateTET :) * de pijltjes zijn aangepast * de titels ook * beeld 11 werkt jochei! [url]http://webs.hogent.be/~020365ls/[/url]

dead link..!! :D

http://webs.hogent.be/~020365ls/ werkt gewoon.

Ziet er mooi uit, alleen heb ik een horizontale en verticale scrollbalk op 1024 x 768.
Voor de rest is van wat ik zou zeggen is al gezegt.

vraagje: welk lettertype heb je gebruikt voor het menu?

ziet er leuk uit, lekker vrolijk ten opzichte van al die blog designs die je zo vaak ziet. misschien nog even je linken in de vorige berichtjes aanpassen, kreeg nml foutmeldingen. misschien dat je het illustrator werk kan stylen naar je andere werk, het is zo'n contrast met de leuke tekeningen en collages die je maakt.

Leuk ontwerp!

Maar ik weet niet of het heel handig is om je telefoonnummer en adres zo online te zetten. Een online CV werkt ook als je enkel een mailadres als contact geeft.

[quote:e78f964fb6="MacBjorn"] CV. Als ik klik op 'cv' dan krijg ik ineens een PDF voor mijn neus. Dat verwacht ik als bezoeker niet... ik verwacht een normale html-pagina te zien. Als je informatie in een PDF zet dan is het verstandig om dat er even bij te melden. Er wordt namelijk een bestand gedownload en bij veel mensen zal de PDF nieteens in de browser te zien zijn. Bij hen opent opeens een programma als Acrobar Reader... als zoiets onaangekondigd gebeurt is dat niet fijn. Ik zou als ik jou was deze info gewoon als html-pagina laten zien. En ook beknopt. Zo zullen opdrachtgevers echt niet geinteresseerd zijn in je ervaring bij de Macro... die willen weten of jij kan illustreren! [/quote:e78f964fb6]

Als verduidelijking: http://www.useit.com/alertbox/20030714.html
Wel in het engels.

Leuke site!

Ik zou alleen de achtergrond in css plaatsen zodat je tenminste geen scrollbalken krijgt. Verder is het misschien leuk die vogel bij een mouse over boven de link die je hebt weer te voorschijn te laten komen?

ligt 't aan mij of doet de site het al niet meer?

[b:f7f114637a]//edit:[/b:f7f114637a] oh het blijkt dus veranderd te zijn, volgende keer even ook in je begin bericht melden

http://webs.hogent.be/~020365ls/

Misschien het gele vak zowel horizontaal als verticaal centreren? Dat zal mooier zijn denk ik..

*Het lettertype dat ik heb gebruikt is CA scribb voor het menu, kan je hier vinden: [url]http://pheist.net/index.php?cat=2[/url].

*De reden waarom ik een scrollbar heb is gewoon omdat ik niet goed wist hoe ikdie achtergrond moest herhalen, blijkbaar gaat dat in css, maar ik ken niet echt iets van css.

*De illustratorwerkjes waren een opdracht van school (bv die icoontjes) dat was voor het UZ gent, het moest gewoon duidelijk overkomen, geen fantasie gebruiken.

*Trouwens ivm die cv, is het beter om van je cv ook een grafisch werkje te maken, ik bedoel echt vorm te geven ipv zo een sec exemplaar waar alles gewoon kort en bondig is…
De meningen op school verschillen hier nogal over.
Mijn cv pagina ga ik nog aanpassen + cv (weet er trouwens iemand een goeie plaats waar je je website gratis ofzo kan plaatsen, want wegens het afstuderen wordt onze ‘plaats’ dat wij hebben weer weggenomen, dus in september kan ik er dan niet meer naartoe surfen)

*Wat is een mouse over?
Met de vogel ben ik ook nog iets van plan, nl. dat ie op de eindwerk-pagina en portfolio-pagina af en toe is naar links of rechts kijkt.

*En tenslotte, welk geel vak?

een mouse-over is dat als je met de muis eroverheen gaat er dan een 'bepaalde actie' gebeurd. In dit geval dus op het moment dat je met de muis over een van de links gaat verschijnt er boven de link de vogel.

De css background instellen gaat heel simpel: link