Mijn fotos en muziek delen

Hallo,

ik heb in mijn home folder muziek en foto bestanden staan die ik graag globaal over mijn systeem wil gebruiken en kunnen benaderen. Andere gebruikers (met een eigen login) op mijn Mac moeten dus ook bij die mp3tjes kunnen. Wat is de beste work-around? Moet ik al mijn muziek in een publieke map zetten buiten de users folder? Of moet ik ze in mijn home folder zetten en daar de bestanden delen?

Graag jullie reactie!

PS. nog steeds erg blij met mijn aankoop :stuck_out_tongue:

Gewoon alle bestanden die je wil delen in de publieke map zetten zoals je zelf ook al aangaf.

Als je ze alleen wil beluisteren in andere accounts kun je ze ook delen in de voorkeuren van iTunes... Anderen in het hele netwerk en accounts kunnen ze dan inzien en afspelen.

<edit> dit werkt ook zo voor iPhoto trouwens!</edit>

[quote:e2596c0542="Ward"]Als je ze alleen wil beluisteren in andere accounts kun je ze ook delen in de voorkeuren van iTunes... Anderen in het hele netwerk en accounts kunnen ze dan inzien en afspelen.[/quote:e2596c0542]

Wow, goeie tip. Wist niet dat dat ook lokaal op 1 machines werkte. Perfect. De hoofdgebruiker moet dan natuurlijk wel zijn ingelogd.

ja, en iTunes moet opgestart zijn...

maar dat kun je natuurlijk regelen in je opstartbestanden-overzicht in de systeemvoorkeuren.

Ik vraag me toch af dat als je een album op schijf hebt staan in 1 account hoe je het dan ook ‘echt’ beschikbaar kan maken in een ander account.
Dus niet alleen luisteren maar ook updaten naar de iPod etc